• Rövardottern

Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...

Saknar en tråd där vi som haft mer än 3 missfall kan prata av oss, stötta varandra och peppa varandra. Så nu startar jag en och hoppas vi kan hålla kvar denna länge...istället för en massa nya trådar man ska leta upp hela tiden.

Att jag satte gränsen 3 MF/MA är att det ändå är ganska ovanligt (sägs det) att man får så många missfall på rad...

Hoppas att fler vill vara med på detta och att vi kan hjälpa varandra :)

• Svar på tråden Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...
  • Rövardottern

JAg kanske själv ska börja skriva...just nu har jag haft många jobbiga dagar då allt känns hopplöst.... Ibland undrar jag om det inte hade kännts bättre att inte bli gravid istället för en massa MF hela tiden.

Har redan börjat ta reda på saker om ÄD och adoption... vill liksom veta lite mer om det redan nu även om jag inte ger upp om bio barn än på länge.

Känns dessutom jobbigt att vänta på provsvaren....där kan ju domen ligga...eller inte.

• Rövardottern

4 missfall.... (hette beckisen innan )
    har också haft tidiga mf..
    1:a liten blödning.. på vulet fostret dött i v 8... trodde jag var i v 10-11
    2:a mf v 5.. så precis testat +
    3:e mf v 10-11.... dock såg vi aldrig fostret större än v 7...trodde dock att det kanske hade med min livmoder att göra att vi inte såg hela
    4:e v7+4 var det exakt när det skulle vara...dock inga tydliga hjärtspår....sen slutade det växa...

Så mina verkar dö i magen av någon anledning... dock sa min läkare att gulkroppshormonet bara hjälpte de första veckorna... alltså att jag gick längre än så

Men folk här verkar äta det de första 12v.. nu verkar det ju dessutom omdiskuterat om det fungerar men ändå..

Hur kom du i kontakt med den danske läkaren?
    Själv känns det som att man griper efter varje strå....men man tycker ju att det måste funka nångång....

Men nu hoppas vi på din tur :)

• Rövardottern

svara han på frågot över mailet`? eller måste man träffa honom?
    Vad kostar ett besök.. ?
    Har många frågor :)

• Rövardottern

Många som verkar gå till dr christiansen....får väl se vad sambon tycker om ett tag.. han verkade tycka det var en del pengar.

Får se när vi haft återbesök hur vi gör....har ju bara träffat denna läkaren en gång..
    frågade då om bla gulkroppshormon... men han sa att det skulle man bara få de första 4 v... men alla andra häär äter det till v 12.. skumt..

Som sambon sa.. man önskar att det bara kunde vara så att de säger "det är bara att äta en massa morätter så kommer det gå bra"

Själv tror jag nått går fel i näring eller så hos mig.. de dör ju i v 6-7.. och hade ett MA med en annan innan jag träffade sambon..men som sagt...får trycka på läkaren lite till.. kanske ev byta.. igen

• Rövardottern

Åhh vad jag e glad nu... kom brev från sjukhuset.. kromosomtesten på mig och sambon var helt normala... VÄLDIGT skönt att veta ;)

Känns som om vi kör på nu då iaf.. och så får vi se om jag blivit gravid till återbesöket eller inte.

• Rövardottern

hmm.. på mig tog de bara 2 rör.. immuntest å kromosom.. enligt barnmorskan så fanns det inte mer att kolla eftersom jag blir gravid.. att det kan vara så olika..

• Rövardottern

Man tycker att de borde vara det bästa ju... att de kollar upp fostret.....
    Jag ska dock ta ett allvarligt snack med min läkare.. för mina dör i v 6-7... men kommer inte ut förren senare.. eller med hjälp.... så min egen fina terori är ju att det är nått med näringsöverföringen...

Men vi får se i aug... har iaf ägglossning snart.. så nått att se fram emot :)

• Rövardottern

Jag vet ju redan att jag har hjärtformad livmoder.. men det ska inte påverka.. inte så här tidigt iaf... så vi får se....
    man ska äta mkt b-vitamin och folsyra.. b-12 var det tydligen.. så även om jag har vitamineral så ska jag skaffa något enbart b-vitamin aktikt...
    Man kan ju bara försöka...

• Rövardottern

Jag har haft mycket att göra.. och blivit lite besviken på att vi inte lyckats på 2 försök...dumt jag vet men efter alla andra mf lyckades vi direkt när vi försökte igen. Men är nu i ägglossningstagen så vi får se.

Äter trombyl och tar progesteron efter 1 v efter äl....
    HAr slutat på mitt jobb som i allra värsta fall var orsak till mina mf.. men det kommer jag aldrig få veta helt..

Men sambon passade på att bli sjuk vid denna äl... halsfluss... så för första gången i vårt liv tillsammans så har vi haft "tvång sex" allt för att inte missa äl denna månaden

Insåg dessutom häromdagen att det är nu exakt 1 år sen vi försökte för första gången.. så blir jag gravid nu kommer jag få nästan samma bf som mitt första missfall.

Sambons syster får sitt barn vilken dag som helst...är både glad för deras skull samtidigt som det gör ont i mig. En på jobbet får dessutom barn inom de närmsta veckorna ( men nu har jag slutat så jag blir inte påmind om magen varje dag)

Sen fick jag dessutom igår veta att bästa vännens bror å fru ska få sitt 4:e barn....känns... konstigt.

Men men jag kämpar på och försöker låta bli att tänka så mycket på det...

Svar på tråden Vänskapstråden för oss med 3MF/MA eller fler...