Inlägg från: Mulle78 |Visa alla inlägg
  • Mulle78

När slutar man att tappa hår efter ammning?

Jag har slutat amma och tappar så mycket hår så det känns som att jag snart inte har något kvar. Det är en smula överdrivet men när man duschar så lossnar det hur mycket som helst.

Är det någon som kan svara på hur länge det är så? Det kanske är olika, men isåfall får ni gärna dela med er av era erfarenheter.

Lev väl ~ Skratta ofta ~ Älska mycket
  • Svar på tråden När slutar man att tappa hår efter ammning?
  • Mulle78

Tack så mycket för era svar!

Låter rimligt att det har med hormonerna att göra, när jag tänker efter började nog mitt håravfall redan innan jag slutade att amma men det blev värre så det är nog därför jag förknippar det med att jag slutade att amma.

• Mulle78

Jag får hela tiden plocka mina hårstrån från sonens små nävar. Det lossnar en del när han får tag i kalufsen vill jag lova.

• Mulle78
    Hannapanna72 skrev 2008-10-27 23:33:00 följande:
    Varför har inte naturen ordnat det så att man tappar alla extrakilon efter två månader också. Fet o flint= ingen bra kombination.
    Håller helt med dig! I början tappade man kilon och håret var kvar men sedan ändrades det till att håret faller av och kilona de stannar
  • Mulle78

Tack alla för era svar! Jag får väl se hur många kuddar jag kan stoppa innan det blir som vanligt igen .

Svar på tråden När slutar man att tappa hår efter ammning?