Vad förvarar du brödet? vet ju att vissa ha det i kylen..
?
?
I frysen i skivor, tar fram då dottern vill ha o så rostar vi.
Själv äter jag knäckebröd
I kylen, håller sig längre då och i frysen med ibland.
I kyl blir det kondens på insidan av påsen, m a o blir brödet fuktigt och möglar fortare.
Förvarar alltid insvept i en ren kökshandduk och sedan i en plastpåse som inte är helt stängd.
Jag har brödet i kylen. Det håller sig mkt längre där inne. Här är det så himla varmt, så det skulle typ mögla på en dag om jag lät det ligga framme.
Bröd åldras mycket fortare i kylen så där skulle jag aldrig ha det. Är allergisk mot bröd som är mer än 1 dag gammalt så jag har det alltid i frysen och tinar bara det jag ska äta.
Jag håller inte med om att bröd åldras fortare i kylen, tycker det är tvärtom faktiskt; att det åldras fortare ute på bänken eller i skafferi.
I en skål på bänken.
Jag försöker att alltid ha färskt annars i en brödkorg på en bänk.
Eller så fryser jag ner det och ta bara fram det jag behöver precis då.
Citat Polarbröd: "Hur ska bröd förvaras hemma? I sin förpackning i rumstemperatur eller frys. Inte i kylen - brödet åldras upp till fyra gånger snabbare i ett kylskåp än i rumstemperatur."
De borde ju veta tycker man.
I brödlåda.
Rostbröd: Frysen.
"Vanligt, mjukt bröd - inte rostbröd": Plastpåse i köket.
Fråga: Min mamma påstår att det är olika luftfuktighet ute i landet, och att norrlänningar (norrlänning = norrbottning) kan ha brödet stående framme, utan platspåse, utan att det torkar. Är det sant? För det låter helt galet...
tycker det är kul atgt läsa de som förvarar i kylen för att brödet håller längre då, (tycker jag osv..)
det är helt fel...brödet håller INTE bättre i kyl.
rumstemperatur eller frys är det som gäller
i brödburken
Har fått för mig att kylen innehåller mycket fukt och därför får bröd att mögla, alt. hårt bröd att mjukna.
Jag köper mkt bröd och lägger in i frysen, men det vi ska äta läggs i kylen.
Varför möglar inte brödet som ligger i kylen? *undrar*