• Gumman123

Alla förstagångföderskor..det kan gå snabbt!

Vill bara dela med mig av min erfarenhet. Jag var jätte rädd innan förlossningen, trodde typ att jag skulle dö av smärta och att det skulle ta flera timmar med internsiva värkar. Så var det inte!

Jag är förstagångsföderska och min förlossning gick på totalt tre timmar, ingen bedövning, ingen aukupunktur eller annat, bara lustgas och det hjälpte jätte bra. Var öppen 3 cm när jag åkte in och tre timmar senare kom lilla dottern. Vattnet gick hemma och jag hade inte känt något tidigare på dagen. Så allt gick väldigt snabbt och smidigt..

INTE ALLS FARLIGT:)

• Svar på tråden Alla förstagångföderskor..det kan gå snabbt!
  • LillaFlingan

Åhh va sköönt ju!:) Såna här inlägg skulle det vara fler av!;)

Och du.. Grattis till dottern!=)

• lillasmilla

Hihi! jo, och nu kommer du få hatbrev av alla som inte haft det lika enkelt... =) Men grattis till bebben! Och, ja... Jag önskar mig oxå en sådan förlossning... Kan man skriva det i brevet till tomten, tro? Hihi!

• Salsoul

Jag hade också en snabb förlossning, 2 h 15 min tog det totalt

• camave

måste bara säga att min första förlosning tog 22 timmar ( över 3 dygn om man räknar förvärkarna) och jag hade en underbar förlossning där jag verkligen kände att jag hade kontroll hela tiden och använde ingen som helst bedövning.....

min andra förlossning tog 2 timmar och 15 min och jag tyckte den va fruktansvärd....

Flisan 061016 och Abbe 080919
  • Gumman123
    Svar på #5
    camave skrev 2008-10-24 21:34:07 följande:
    måste bara säga att min första förlosning tog 22 timmar ( över 3 dygn om man räknar förvärkarna) och jag hade en underbar förlossning där jag verkligen kände att jag hade kontroll hela tiden och använde ingen som helst bedövning.....min andra förlossning tog 2 timmar och 15 min och jag tyckte den va fruktansvärd....
    En snabb förlossning behöver absolut inte betyda att det är smärtfritt. Jag ville bara få fram att det är möjligt för en förstagångsföderska att föda snabbt och relativt enkelt. Tycker annars att man bara har fått höra skräckhistorier och att det nästan alltid tar låååååååång tid..
  • camave

Och jag ville väl igentligen få fram att det inte behöver vara negativt att det tar lite tid.....
    borde kanse ha utelämnat min andra förlossning =)

har flera vänner som haft rikigt snabba fölossningar som tyckt som varit toppen. men för mig passade det inte alls....

Flisan 061016 och Abbe 080919
  • A love J

hoppas jag får en så snabb och bra förlossning =D

• JanuariBaby

Jag hoppas att jag får en BRA förlossning. That´s it.

Med ett mirakel i magen *vecka 33* BF 2009-01-11
  • Annizsj

Instämmer med dig. Jag har hört flera som tyckte just det här snabba varit lite jobbigt, att de inte riktigt hann med. lagom är väl bäst. Vår son kom efter en natts oooooont. Vattnet gick väl 20:30 på kvällen, han tittade ut 10:56 dagen efter......Sov inte en blund den natten, men fixade det iaf.... Så det ska man väl fixa en gång till ?

camave skrev 2008-10-24 21:42:08 följande:
    Och jag ville väl igentligen få fram att det inte behöver vara negativt att det tar lite tid..... borde kanse ha utelämnat min andra förlossning =) har flera vänner som haft rikigt snabba fölossningar som tyckt som varit toppen. men för mig passade det inte alls....
Svar på tråden Alla förstagångföderskor..det kan gå snabbt!