• sär skriven

Galen fråga - vitala delarna på en ak4 ?

Någon som har en man som är officer eller liknande? Som kan ta reda på vad de vitala delarna på en ak4 är?

• Svar på tråden Galen fråga - vitala delarna på en ak4 ?
  • Mandiros

haha det är jag som är med i hemvärnet..

• Caranlachiel
    Mandiros skrev 2008-10-24 15:44:44 följande:
    Aaahhh... det funkar nog, fan va najs! du är en liten guldklimp.. tack!
    Du kan ju plocka stilpoäng genom att säga att svenska AK4 motsvarar norska AG3 också, hahaha. Det kunde faktiskt t.o.m. jag. (AG3 jobbar jag nämligen med bl.a.)
    Vecka 19 - and counting!
  • Kjell2

sär skriven skrev 2008-10-24 15:44:48 följande:

Oh, thank yoooou. *stirrar på Mandiros*. Hemvärnet? Var han inte officer?
    Man kan både vara officer och med i hemvärnet. Precis som du kan vara heltidsanställd militär och inte officer. Eller anställd officer och inte för närvarande tjänstgöra inom försvaret.

/Lt Kjell
  • sär skriven

Jaaa, det är klart.

Kjell2 skrev 2008-10-24 15:47:25 följande:
    sär skriven skrev 2008-10-24 15:44:48 följande:Man kan både vara officer och med i hemvärnet. Precis som du kan vara heltidsanställd militär och inte officer. Eller anställd officer och inte för närvarande tjänstgöra inom försvaret./Lt Kjell
  • Mandiros

haha låter bra... stilpoäng är det bästa ;)

• Mandiros

Ni är så kloka allihop...

• sär skriven

Staaaajl points!

Men hoppas att du får ut mer av det här än staaajl poooints.

Mandiros skrev 2008-10-24 15:48:51 följande:
    haha låter bra... stilpoäng är det bästa ;)
  • Mandiros

Du vet precis vad jag är ute efter gumms...
    sär skriven skrev 2008-10-24 15:50:18 följande:

Staaaajl points!Men hoppas att du får ut mer av det här än staaajl poooints.
  • sär skriven

WOHOOO! I knöööw it åååll.

Vem ska jag berätta om ammo och vapen o grejer för? Och vad får jag ut av det?

Mandiros skrev 2008-10-24 15:54:37 följande:
    Du vet precis vad jag är ute efter gumms...sär skriven skrev 2008-10-24 15:50:18 följande:
  • Mandiros

Och mina damer och herrar svaret var underbeslag med bult och avtryckarhus.... tack för hjälpen

• sär skriven

WOHOOO!

Mandiros skrev 2008-10-24 16:15:34 följande:
    Och mina damer och herrar svaret var underbeslag med bult och avtryckarhus.... tack för hjälpen
  • miiany

Det finns ju även kvinnor i försvaret som säkert kan svara.  Jag är inte expert på ak4 men jag använder den emellanåt på övningar. Du kan plocka isär ganska många delar och fler än nödvändigt säkert. Men säkert bort mot ca 10 delar om man räknar in massa grejande vid slutstyckesdelen.. Säkert ännu fler men det sparar jag till en expert, ev kanske en man?! 🙃

• callmepreggoornot
    miiany skrev 2023-04-30 08:11:48 följande:

Det finns ju även kvinnor i försvaret som säkert kan svara.  Jag är inte expert på ak4 men jag använder den emellanåt på övningar. Du kan plocka isär ganska många delar och fler än nödvändigt säkert. Men säkert bort mot ca 10 delar om man räknar in massa grejande vid slutstyckesdelen.. Säkert ännu fler men det sparar jag till en expert, ev kanske en man?! 🙃

Ingen man har lyckats på 15 år.
Svar på tråden Galen fråga - vitala delarna på en ak4 ?