• bulleiugnen84

Hur har era "bebisar" mått av Neferex??

Ska börja ge Moa järntillskott nu vid 1 månads ålder.. Och nu undrar jag hur era småttingar klarade av detta? Blev dom hårda i magen? Jag själv klarade inte av att äta NNiferex under graviditeten, pga att jag blev stenhård i magen.. Kanske har det samma effekt på min dotter...?

• Svar på tråden Hur har era "bebisar" mått av Neferex??
  • hejpa

det har funkat bra på mina. den ena var väl lite knöligare i magen när han var mindre, men han åt lemolac som ersättning och då funkade det fint.

mina får fortfarande niferex (de är 9mån okorr) två ggr om dan. en droppe för varje kg de väger :)

• Tobben

Inga problem med Niferex här heller. Vi har ordinerats tre droppas två gånger om dagen. Inte tycker han att det är gott direkt men gör väldigt gulliga grimaser och smackar länge när han fått sina droppar. Jag blandar morgondropparna med AD-dropparna.

• bulleiugnen84

men på mitt papper som jag fick av NEO står det vid 2kg 3 droppar.. inget mer. Ska jag kanske ge henne 3 droppar 2ggr om dagen?? Kanske ska ringa till neo och fråga.. *fundersam*

• Anemia

Lillpluttan här får 1 droppe 2 gånger om dagen och det funkar bra.
    Däremot satte de ut protoviten redan på neo då hon spydde konstant av den. Nu äte hon snällt sina AD-droppar isället!

• Anemia

hon vägde 1171 g när hon föddes, på torsdag blir hon 4 veckor och väger nu hela 1670gram! *woho* en riktig pyttebebis! Född i v 30+6

• Anemia

ja, det går fort! Syns på kinderna som är mycket pussvänliga nu!

• Blomman8

Har läst lite vad ni har skrivit.Tänkte på det där med Protoviten.. Våran son fick det på morgonen med första målet å kräktes på en gång när han var klar. Då var det en läkare som sa till oss att ge honom det på andra målet, när han nästan har ätit klart, det är tydligen så starkt för magen så det är därför som dom kräks upp det. Vissa barn är inte så känliga , men om dom är det så var det ett tips. Vi gör så numera å det fungerar hur bra som helst.

• hejpa

protovit ska ju sluta tillverkas nu, om det inte redan gjort det. våra kids fick det i början, men nu har de AD-droppar istället. de var visst likvärdiga, sa läkaren.

funkar det bra att ge niferex med sked? vi blandar alltid i både det och ADdroppar i deras morgonvälling, sen niferex igen till kvällsvällingen..

• lugna gatan

Om man ger niferex ihop med AD-drobbar (obs de oljebaserade) så blir de inte lika hårda.

• hejpa

lugna gatan skrev 2008-10-24 12:45:15 följande:

Om man ger niferex ihop med AD-drobbar (obs de oljebaserade) så blir de inte lika hårda.
    kanske därför det funkar så bra för oss då :) visste inte det faktiskt!
Svar på tråden Hur har era "bebisar" mått av Neferex??