• Pallas

Klarar dom infektioner bra?

De är ju infektionskänsliga, så det är inte ovanligt att de drabbas. Det är därför man får skrubba sig så noga innan man får komma in på neo.

Det går givetvis inte att veta vad som kommer hända för din tös. Du får försöka tänka att hon får bästa möjliga intensivvård på sjukhuset. Jag håller alla tummar för att hon kryar på sig snabbt!

• Pallas
    Dorro85 skrev 2008-10-20 13:13:10 följande:
    Usch det är så hemskt asså :( Gråter hela tiden. Hon är 1 vecka och 1 dag gammal, och tills igår var ALLT perfekt. Hon va så duktig och stark. Nu föll allting och jag är så rädd att jag ska förlora min prinsessa...
    Kram till dig! Det är jättehemskt att inte veta. Jag har två prematurer och den första tiden kändes hemsk för oss, även fast allt var tiptop med dem. Jag kan tänka mig oron när de får ytterligare komplikationer. Hoppas ni får provsvaren fort, så ni iaf kan få veta vad det är och hur chanserna ser ut.
  • Pallas

Dorro: Nej, jag förstår att du inte vill tänka på det. Tror inte att det är så vanligt att prematurer avlider, de räddar ju de flesta.

Mellanpojken är född i v 32 och låg 13 dagar på neo. Yngste sonen är född i v 35 och låg aldrig på neo. Så mina är inte fädda så tidigt som din dotter. De är fortfarande extra infektionskänsliga, speciellt mellanpojken, och han är 4½ år nu.

Svar på tråden Klarar dom infektioner bra?