• Pormoicheia

Husqvarna Viking SLE 6570

Någon som har en sån som kan hjälpa mig med alla knappar och inställningar?

1. Jag får inte igång raksömmen framtå (bakåt är dock inga problam).
    Troligtvis är det framåtmatningen som inte fungerar som den ska.
    Någon som har några tankar om varför och/eller hur man kan fixa problemet?
    Finns någon grundinställning jag bör känna till?

2. Alla dessa olika "knappar" och saker med siffror o.dyl.
    Vilken gör vad?
    Nu tänker jag att någon ställer in sömlängd medan en annan ställer in trådspänning o.s.v.

3. Elastisk söm, hur ställer jag in sån?

Kommer säkert på mer framöver men en sak (eller rättare sagt 3 saker) i taget...

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570
  • Dojjan

Hej!

Jag har också en Husqvarna SLE 6570 och är i stort behov av en manual. Skulle någon vänlig själ vilja maila den till mig så vore jag djupt tacksam! Mailadress: jenolia@hotmail.com

Tack på förhand!

• Stormorsan
    Dojjan skrev 2011-10-03 12:51:33 följande:
    Hej!

Jag har också en Husqvarna SLE 6570 och är i stort behov av en manual. Skulle någon vänlig själ vilja maila den till mig så vore jag djupt tacksam! Mailadress: jenolia@hotmail.com

Tack på förhand!

Dojjan har mail.
  • Dojjan
    Stormorsan skrev 2011-10-05 18:42:07 följande:
    Dojjan har mail.
    Tjoho! Tusen tack!
  • nunic61

Hej!

Jag har också en Husqvarna symaskin SLE 6570 och är i stort behov av en manual. Skulle någon vänlig själ vilja maila den till mig så vore jag djupt tacksam!  Mailadress :   nunic61@msn.com

Tack på förhand

Mvh SlobodanSolig 

• Stormorsan
    nunic61 skrev 2011-10-24 23:02:48 följande:
    Hej!

Jag har också en Husqvarna symaskin SLE 6570 och är i stort behov av en manual. Skulle någon vänlig själ vilja maila den till mig så vore jag djupt tacksam!  Mailadress :   nunic61@msn.com

Tack på förhand

Mvh SlobodanSolig 
    You´ve got mail!
  • Hovva

Hej!

Jag har fått en Husqvarna symaskin SLE 6570.Skulle någon kunna maila mig manualen till den eller liknande modell vore det toppen.  Mailadress : roger.hovrin@telia.com

/Roger

• Stormorsan
    Hovva skrev 2011-12-29 11:08:46 följande:
    Hej!

Jag har fått en Husqvarna symaskin SLE 6570.Skulle någon kunna maila mig manualen till den eller liknande modell vore det toppen.  Mailadress : roger.hovrin@telia.com

/Roger
    Fixar imorgon, sitter med fel dator nu.
  • helebi
    Stormorsan skrev 2008-10-16 14:06:48 följande:
    Är det som jag tror en Husqvarna 2000? Har du någon manual?

I så fall så svarar jag:

1. Det finns en (vit)knapp som man kan haka fast. Kan den ha fastnat inne? Du måste ha en sygnlängd större än 0 för att sy framåt. (gäller i och för sig bakåt också). I mitten av ratten till höger finns en knapp för backning. Kan den ha fastnat?

2. Den övre ratten till höger ställer in stygnlängd, den övre ratten till vänster är sömväljare. Och den nedre ratter ställer in stygnbredd (för t ex zigzag)

3. Elastisk söm ser ut så här: //__//__//__ ungefär.

Jag har manualen inskannad så inboxa mig med din mail så kan jag skicka den.
    Skulle jag också kunna få ta del av manualen skulle jag bli dig evigt tacksam. 
    Mannen jag köpte symaskinen av skulle skicka mig en manual, som dock uteblev..... 
    Så nu sitter jag här som ett fån, med tummen mitt i handen i vad gäller att sy!
    Tack på förhand
    ewa-johansson@swipnet.se 
  • Stormorsan
    helebi skrev 2012-01-16 12:56:48 följande:
    Mannen jag köpte symaskinen av skulle skicka mig en manual, som dock uteblev..... 
    Tack på förhand
    ewa-johansson@swipnet.se 
    You´ve got mail!
  • Stormorsan
    helebi skrev 2012-01-16 12:56:48 följande:
    Tack på förhand
    ewa-johansson@swipnet.se 
    Funkade inte att maila, din mailbox är full!
Svar på tråden Husqvarna Viking SLE 6570