Inlägg från: Molly i Skåne |Visa alla inlägg
  • Molly i Skåne

Född 27+1. Behöver nån att prata med...

Dorro85 skrev 2008-10-15 11:23:21 följande:
    Basses mamma skrev 2008-10-15 10:23:21 följande: sånt här får mig stark. min värsta mardröm nu är att mimmi inte ska klara av något och dö :( det oroar jag mig för varje dag... hade aldrig hört talas om "prematurbarn" innan och tänkte inte på hur allarligt det va... men nu är man i den sitsen och det känns inte bra...
    Så känner man i början-oavsett VAD personalen säger...Vet inte om du läste det jag skrev i andra tråden- men du kan ju alltid kolla min pres och blogg om du har lust.
    Min lille kille som var så pytteliten är exakt 9 månader (6 månader egentligen) idag och har fått sin 1a tand!!!!
    Och han var ändå en ovanligt sjuk liten kille...
    Lycka till och försök ändå att njuta av den lilla fina Mimmi som visserligen kom för tidigt men hon är här NU!
    Kram!
    En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Molly i Skåne
    Dorro85 skrev 2008-10-15 18:32:42 följande:
    Molly i Skåne skrev 2008-10-15 14:31:03 följande: vi fick prata med läkaren idag. mimmi mår TOPPEN sa han. han sa att de flesta barnens största problem vid denna "ålder" är lungorna. jag hann ju få antibiotika eller va det va för hennes lungors utveckling. hon slapp ju respiratorn med! hon andas typ själv. har ett litet mottryck med CPAPen, men den va liten. gulsoten försvann under ett dygn. så hon mår toppen :)
    Grattis Dorro! Stark liten tjej du har fått!! Är sååå glad för din skull. Du hann nog få kortison för lungorna skulle jag tro-typ 2 eller 3 sprutor. Säkert lite antibiotika också, för blodningen. Vad härligt med så fint besked från doktorn!!!
    Sköt om er!
  • Molly i Skåne

Vad fina ni är på bilden! Tänk att du redan får ha henne ute i känguru!!!Det är ett MYCKET gott tecken, kan jag säga (vi fick vänta 5 veckor..) och 2% syrgas är pyttelite- hon verkar må ovanligt bra för att vara så prematur!
    Som jag sagt innan-tjejer är tuffare!
    Kram på er!

Svar på tråden Född 27+1. Behöver nån att prata med...