Född 27+1. Behöver nån att prata med...
Hej!!!
Grattis till din fina tjej :) !Har skrivit till dig förrut, fick en son i mars i år i v 28+4. 1340g och 37 lång (kort). Vad stor tjej ni fick ändå... Behöver hon CPUP? Min erfarenhet är att i början måste man ta det väldigt försiktigt med de små, det kan vara bättre att vana händer byter blöjor osv för att inte störa bebisarna alltför mycket. Sedan vill de ha koll på hur stabila de är och hur mycket de påverkas av stimulans utifrån innan man har de ute mycket på bröstet. Varje gång de tas upp så utsätts de för stress, men å andra sidan när de väl ligger på mammas mage mår de som allra bäst!!! Att hon redan får komma u till dig är ju jättebra. Det är en jättejobbig tid , vi behövde bara vara inne 7 veckor, men ta en dag i taget och koncentrera dig på det positiva. Rätt som det är får ni åka hem. På slutet gick allt jättefort och vi var inte riktigt beredda på att få hem våran lille gosse..... Fråga gärna mera saker jag vill gärna hjälpa till om jag kan. Kan inte skriva jämt (har 3 barn) men ska kolla när jag kan. Lycka till!!!!