• Hundini

En solskenshistoria!!

Hej!

Besökte detta forum när jag låg inlagd på sjukhuset med för tidig vattenavgång och vill berätta hur bra allt gått för de som kanske är i samma situation! Victor föddes den 30 augusti i vecka 34 (33+3) och vägde 1905 g och var 45 cm lång. Klarade av att andas själv nästan direkt och låg på en värmebädd i ett dygn, efter det var han som vilken nyfödd som helst enligt läkarna (bara liten), han hade inga andningsuppehåll eller andra problem (bara lite traditionell gulsot). Jag sondmata honom i ca 3 veckor samtidigt som jag amma, sen åkte sonden och han nästan rusade uppåt i vikt! Vi fick hemsjukvård efter 10 dagar på neo och efter ytterligare två veckor, den 25 september blev han utskriven och vägde då 2390g. Idag är det den 14 oktober och hans egentliga födelsedatum och han vägde idag 3230g!

Håll modet uppåt, det viktigaste är att se saker positivt både för din och barnets skull!

Kramar Linda

• Svar på tråden En solskenshistoria!!
  • Jessica1

Ja man kan bara säga GRATTIS till den lilla gossen!

• AForsström

Grattis till din lilla gosse, vad kul att höra det gått så bra

Stolt mamma till Nhea 4 månader, Felicia 7 år & Jacob 9 år
  • ulrikahö

Grattis! Å skönt allt gått bra. Ta hand om er nu!

• hotten

grattis till barnet,
    men vad var en solskenshistoria? fattade inte.. eller ja alla barn är ju det iof..

• Livsglädjen

Såklart det är en solskenshistoria. När man har fått en prematur (och särskilt en extremprematur) så söker man med ljus och lykta efter någon som har en positiv historia att berätta så att man har något att se fram emot...
    Grattis till ditt solskensbarn!

• boktok

Grattis! Kul att höra att det gick bra för dig. Jag följde din blogg och helt plötsligt så skrev du ingeting längre och jag visste inte vad som hade hänt med dig.

Svar på tråden En solskenshistoria!!