Inlägg från: Nellee |Visa alla inlägg
  • Nellee

Byte av skola.

Vill din dotter byta skola så tycker jag att hon ska få göra det. Det låter ju hemskt, slår de henne? Förstår inte hur barn kan vara så elaka. Det känns lite som att det är "dagismiljö" i klassen, den som hörs får uppmärksamhet. Om de andra gått på dagis så är de vana med det vilket din dotter inte är. Kan det vara lite så de menar? Det är lärarens ansvar att skapa en trygg miljö i skolan, det känns inte som att de gör det här. Hemskt att behöva gå varje morgon till en plats man mår dåligt på.. Hoppas verkligen att det löser sig för er, det är absolut inte din dotters fel. Skolan ska ta sitt ansvar.

• Nellee

Usch, det där låter inte alls bra. Jag har också svårt att förstå det där med att de som gapar mest ska vara de som styr. Läraren är utbildad och ska se till att alla hänger med och att det är ro i klassrummet. Gympan förstår jag henne fullt ut, dels så tar de gapiga all plats så de andra kommer aldrig fram och dels så är duscharna ganska äckliga.. Men ser inte lärarna när de har puttat ner henne och liknande? Gud, jag skulle bli galen! Blir arg bara jag läser om sånt. Skitungar. Skönt att din äldsta fått det bättre, men jobbigt att det ska behöva ta så lång tid.

Känner du till några av föräldrarna? Skolan ska ha en plan för sånt, men det verkar som att de flesta inte uppfyller de kraven.. Hoppas verkligen att det blir bättre om din dotter byter skola. Hon ska ha kul i skolan, inte må dåligt.

Svar på tråden Byte av skola.