Inlägg från: tvåtjejersmamma |Visa alla inlägg
  • tvåtjejersmamma

Förlåt

Ja, herregud! Vilka människor det finns!

När min minsta tjej var bebis så var jag ute på stan med henne. Hon hade tyvärr inte riktigt fått in några regelbundna mattider så naturligtvis blev hon hungrig och började skrika mitt i allt handlande.

Som väl var så fanns det en liten "fikahörna" inne på affären där vi var så jag beställde mig lite fika och satte mig med lilltjejen, öppnade upp blusen och ammningsbehån och började amma.

En bit bort satt det en karl i 50-60 års åldern. Jag märkte att han tittade och att han såg lite sur ut, men det struntade ju jag i!
    Efter en stund reste han sig och stegade fram till mig och sa :
    "Det borde ta mig fan klassas som förargelseväckande beteende att slita fram pattarna så där mitt bland folk, vi ska väl inte vara tvingade att se hur en unge ligger där och suger?"

Jag blev så jävla förbannad! För det första så hade jag inte "slitit fram pattarna" jag hade öppnat upp ytterst lite så att mitt barn skulle komma åt, resten av mina bröst täcktes mycket anständigt av blusen. För det andra så var det väl ingen som tvingade honom att glo!

Som väl var fann jag mig och svarade; "Nehej, men om jag hade legat brevid dig på stranden och solat topless, då hade det varit ok för mig att visa pattarna, eller hur?"

Han svarade inte utan bara gick.

Det är sånt jävla hyckleri och jag blir så vansinnigt arg!

Svar på tråden Förlåt