Inlägg från: PetraD |Visa alla inlägg
  • PetraD

Fler som älskar att städa?

jag tycker det är kul att städa, men har svårt att komma igång. t.ex. internet lockar extra
    men när jag väl kommer igång är det svårt att sluta, hittar alltid någon ny plats att damma... det tycker jag nog är roligaste. golvet är en av de tråkigaste. om jag inte använder micromoppen; då blir det roligare...

blir ju också extra kul med mycket olika medel som luktar gott och andra roliga städtillbehör
    brukar använda grumme citronsåpa och det luktar ju såååå gott!!!!

• PetraD

ja, att få bort envisa fläckar på kläder känns nästan som en befrielse men det är inte lätt inte. jag har ett flertal ggr "lyckats" få små bruna fläckar på kläder efter tvätt. misstänker att kan vara knappar från t.ex. jeans som missfärgar. någon emr som varit med om det???

det är så skönt när man städar och ser bra resultat

Erkens mamma skrev 2008-10-10 14:10:34 följande:

Jag tycker det är kul när jag har städat. Att göra det är mindre kul dock. Däremot tycker jag om när jag lyckas få bort envis fläckar på kläder. Det kan vara kul.
  • PetraD

du kan få leva här en vecka om du vill så blir lättare för mig att hålla efter sen

med fyra barn så raserar det mesta om man tar sig en liten paus i allt...

Marivilia skrev 2008-10-10 14:14:06 följande:
    Jag tycker också att det är kul!När jag väl börjar kan jag inte sluta. Dessutom är jag den jobbiga sorten som går runt med min Ajax och kontrollerar att allt är tipp topp.Om någon tar en macka är jag på plats för att plocka upp smulor. Nej, det är inte lätt att leva med mig
  • PetraD

ja, hjälper inte hur mycket man än plockar... finns väl alltid något framme. barnen är snabba.. haha

lite skit skadar väl inte... haha. nja... men barnen får verkligen lära sig att hjälpa till här

Marivilia skrev 2008-10-10 14:18:09 följande:
    Haha! Kan tänka mig det!Jag har bara en, som är för liten för att skapa alltför stor oreda, och jag blir nästan tokig!Men jag får nog lära mig att leva med lite utspridda lekaser och smulor!
  • PetraD

denna tråd hjälper mig att komma igång (det jag har svårt för...)

• PetraD

nej, det är härligt!!!
    luktar så gott, speciellt citronsåpan
    fast man blir nog lite "doftblind" för efter ett tag känner man inte doften så väl
    får bjuda hem nån och se vad de säger om det
    du kan väl komma och se om det är "luktgodkänt"??

LoveSharPei skrev 2008-10-12 16:35:47 följande:
    Jag ÄLSKAR att städa och det gör jag varje dag! Finns det något bättre än ett fräscht och välstädat hem? NEEEEEJ!
  • PetraD

känner igen mig i allt du skriver konstigt va... hahaha
    mm, den luktar så gott. men själv känner man ju inte det efter en stund, hoppas andra gör det också
    men tar man micromoppen så håller sig ju golvet alltid "luktandes längre"
    mm, den luktar också supergott. luktar verkligen precis som liljekonvalj. sen sen röda också "fete de fleurs" (tror jag den heter)

LoveSharPei skrev 2008-10-12 17:08:13 följande:
    Citronsåpan är livsfarlig! Den har jag ALLTID när jag städar, men som du säger... efter ett tag känner man inte lukten.Ajax rengöring med doft av liljekonvalj är också underbar!
  • PetraD

köket är ju roligast ju förutom spisen....
    eller badrummet förreste; så man ser resultat
    var bor du??

Ellani skrev 2008-10-12 17:23:25 följande:
    Till mig med (jag har storstädat köket i helgen så det är bara resten kvar till er)
Svar på tråden Fler som älskar att städa?