• SnuttanSnuttan

Vad tycker ni om namnet Diesel?

*nyfiken*

Sambon tycker att vår nr 2 ska heta Diesel (vet inte hur han vill stava det) men jag är mer tveksam..

Vad tycker ni om namnet? och varför? *nyfiken* :D

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Diesel?
  • Pojkmamma

Tyvärr är det svårt att tänka på något annat än en gammal sunkig bil som ryker och luktar illa.

• Minni Mouse

Säg till din sambo att Levis eller Lee är kanske bättre namn :)

• JoRi

nja min mammas katt heter det så enligt mej är det ett kattnamn.

• Agent 355

inte min kopp te direkt.
    är du tveksam redan nu så är det nog bäst att välja ett annat namn. kopplingen till varumärken & bränsle etc är knepig men annars är det väl ganska många efternamn som används som förnamn också. (ex. elliot, morgan, bruce, melvin, graham etc) så om du verkligen gillade namnet skit i alla andras åsikter.

• Oktober Längtan

min hund hette diezel och det tyckte jag passade honom utmärkt! På en människa låter det löjligt!

• hejpa

tänker också på en hund. men kör på det om ni gillar det och skit i vad andra tycker! speciellt folk på FL..

• Oktober Längtan
    hejpa skrev 2008-10-10 00:44:35 följande:
    tänker också på en hund. men kör på det om ni gillar det och skit i vad andra tycker! speciellt folk på FL..
     "folk på fl" är ju även verkliga folk, inte alls olika de som inte hänger på fl 
  • hejpa

Oktober Längtan skrev 2008-10-10 00:51:21 följande:

"folk på fl" är ju även verkliga folk, inte alls olika de som inte hänger på fl 
    klart. men erkänn att endel är lite "typiska". FL blir lite som en sekt ibland. förstår inte varför man måste fråga om lov hela tiden.
    men det här är OT.

kör på diesel om ni gillar det!
  • IsadorasMamma

mjaa... sådär.

Det är ju ett namn liksom.

Inte värre än Tindra, Liam, Nova, Kevin osv osv.
    Det är nog tom lite bättre.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Diesel?