Inlägg från: choclate chip cookie |Visa alla inlägg
  • choclate chip cookie

Pylorusstenos / förtjockad nedre magmun!!

Min lille kille blev opererad för det när han var tre veckor på barnsjukhuset i Lund. Hör av dig om du undrar något!

• choclate chip cookie
    Eliza skrev 2008-10-09 13:44:50 följande:
    Hej!Min lille kille föddes antagligen med detta och opererades för det när han var 10 dagar gammal.Vad vill du veta? De kan nästan börja äta lite grann med en gång. Ps är helt borta när de har gjort operationen.Det är tydligen så att det är vanligare att småkillar får detta än småtjejer.Det kan låta lite otäckt men de går in i magen och snittar ett liiiiitet snitt på nedre magmunnen som gör att det inte är lika trångt längre. Problemet är helt borta när de vaknar efteråt.Du får JÄTTEGÄRNA fråga om du undrar nåt mera! Jag svarar så bra jag bara kan så att du inte ska behöva vara orolig. Jag önskar själv att jag hade haft någon att fråga om detta innan.Lycka till och välkommen med frågor!Många kramarEliza

Jag önskade också att jag hade haft någon att fråga när det hände oss!Det var lite chockartat när man precis blivit mamma. Var blev ditt barn opererat någon stans?
  • choclate chip cookie

Oj, det blev lite konstigt, skulle citera ditt inlägg, inte skriva i det!

• choclate chip cookie

Visste inte att större barn kunde ha pylorus stenos. Min lille var bara tre veckor, han började plötsligt tokkräkas, blev bara värre och värre, det kändes att något var fel. När det väl upptäcktes blev vi skickade till Lund med ambulans eftersom han då hade dropp. Allt blev så himla akut plötsligt och han blev opererad nästa dag.
    Som Eliza skrev är operationen e4tt enkelt ingrepp som alltid går bra sa de till oss, den enda risken var narkosen eftersom Robin var så liten. Det var därför vi blev skickade till Lund då de inte opererar så små barn på vårat sjukhus.
    Så om det blir operation för er så går säkert allt bara bra, Lycka till och skriv gärna igen hur det går för er!

Svar på tråden Pylorusstenos / förtjockad nedre magmun!!