Bio och Bonusar, varför bråkar ni hela tiden?
Har din exman valt att flytta, så är det han som ska köra barnen dit dom vill, när dom är hos honom. Det ska inte du göra..
Drakgrodan skrev 2008-11-01 11:02:33 följande:
Det finns ju oftast en orsak till att man skiljer sig. Min exman och jag står alldeles för långt ifrån varandra vad det gäller hur man ska se på vårdnanden av barnen.Han tycker att vi ska ha ett "komma och gå" system som tyvärr inte fungerar i min värld eftersom jag inte har ett "komma och gå som jag vill-jobb". Han är dock alldeles för mesig för att ens ta diskussion med mig utan det får hans fru göra, och jag förstår faktiskt inte varför jag skall ha dialogen med henne, hon är inte förälder till mina barn även om hon finns som vuxen i deras liv. Hon feltolkar allt jag gör och säger och gör det till sanningar som sedan blir till anklagelser om hur jag försvårar/motarbetar deras tillvaro.Jag är villig att föra en dialog med barnens pappa om det som rör det praktiska, i övrigt finns det inget intresse från min sida att ha en relation med honom och hans fru. Kanske låter hårt men med tanke på hur vårt äktenskap var och hur det har varit efter skilsmässan så stjäl han för mycket negativ energi från mig.Till saken hör att de bor på landet och jag i stan, därför är jag skyldig enligt dem att ställa upp för dem närhelst de behöver, mitt liv är så mycket lättare enligt dem och därför står jag tydligen i skuld till dem. Jag förstår inte hur deras val av boplats kan ha något somhelst med mitt liv att göra, det är fritt valt att bo där man bor. Jag är inte intresserad av att sitta i bil flera timmar om dagen och skjutsa barn därför väljer jag att bo där jag bor, hur kan jag då vara skyldig dem något? Jag förstår faktiskt inte!! Det handlar om att ge och ta men när den ena parten bara tar oct tar då tröttnar man på att ge.