• Calles matte

Bio och Bonusar, varför bråkar ni hela tiden?

Tror du genereraliserar en hel del i ditt inlägg. Känner inte alls igen att det skulle vara så att kvinnorna alltid har svårt att komma överens. I vårt fall har min mans ex haft väldigt svårt att komma över att han lämnade henne. Hon är fruktansvärt bitter och skyller väldigt mycket av sin egen situation på mig (hur det nu kan vara mitt fel...?). Själv har jag ingen kontakt alls med biomamman och i och med att jag inte känner henne försöker jag att inte ha några åsikter om henne alls (ibland är det dock svårt när jag ser vad hon utsätter både min man och sina barn för...). Min man råkar dock regelbundet ut för påhopp från hennes sida och det är inte speciellt ovanligt att hon drar igång rejäla konflikter av för oss helt oförklarliga anledningar.

Hade min mans ex kunnat uppföra sig så som du beskriver att er relation fungerar så hade vi nog inte haft några problem alls i vår familj. Nu kan hon inte det men jag förstår inte varför JAG skulle lägga mig i det. De kommunikationsproblem som min man och hans ex har får de ha för sig själva, jag håller mig utanför det så mycket jag bara kan. Det tråkiga är bara att det inte är lika lätt för barnen att hålla sig utanför så dem är det mer synd om...

Svar på tråden Bio och Bonusar, varför bråkar ni hela tiden?