Fast vi vuxna är ju hysteriska på att duscha ( i alla fall jag). Jag har i och för sig hästar och känner att jag måste tvätta håret varje dag om jag är i stallet, på helgerna ger jag fanken i det. Ta i dag tex då jag duschade innan jobbet och sen efter träning. Det blir sjukt mycket duschande ! Inte fanken duschade och badade människor så mycket som vi gör nu förr i tiden. Jag tänker på min farmor tex, hon duschade sig kanske 2 ggr i veckan men tvättade av dom viktigare delarna varje dag.
Jag tror vi tvättar sönder oss snart, torkar ut huden och får smörja massor med klet.
Min dotter är på babysim en gång i veckan och sen duschar hon en gång till på veckan. Men tvättar av henne gör vi såklart varje dag. Hon är 16 månader. Min 8 årige son duschar 2-3 ggr i veckan efter fotbollsträning och gympa, min 11 åring likaså, min 14 åriga tjej får man tvinga in i duschen för hon skiter i vilket. Men för att omgivningen ska stå ut så måste hon ju helt enkelt bara göra det. Hon tycker det är skitäckligt att duscha och bli våt !!!
Tänker att ungarna kan duscha och tvätta håret när det behövs och man behöver inte var snuskig för det om man som barn i inte tvättar håret varje dag.