• Litenbebbe08

HCG värdet vid Partiell mola

Hejsan!

Fick i fredags veta att jag har partiell mola, ett chockbesked då jag äntligen trodde allt var bra igen efter missfallet. Hur som helst så skedde missfallet i juli men jag skrapades nu i september då det tydligen legat kvar lite lite rester sedan i juli och nu som först böjrade jag blöda och få ont av dem...

Det jag nu vill veta om ngn av er haft/har partiell mola, mitt värde för ca 3 veckor sedan var 250, nu igår tog jag första provet, fick besked att det var nere på 6...det måste väl vara bra?

HUr har det varit för er?

Har så många frågetecken kring allt detta!!

kram till er alla

• Svar på tråden HCG värdet vid Partiell mola
  • Endast jag

Beklagar det du fått gå igenom.

Har ingen aning om vad mitt hcg låg på någongång. Men vet att det sjönk fort.
    Men att du är nere på 6 nu är bra. Vissa läkare säger, att är man under 5 så räknas det som 0. Alltså inga grav.hormoner.
    Men det är som mycket annat väldigt olika från läkare till läkare.

• Litenbebbe08

Tack för ditt svar!

Jag känner ju åxå så att det måste vara bra då det sjunkit snabbt. Min läkare ska ringa i morgon då hon varit bortrest...typiskt när man har så mkt funderingar nu.

Hur har det gått för er sen? Hur länge kollade dem dig?

Visst är det så onödigt att man ska behöva gå igenom allt detta...livet är inte rättvist alls.

Kram

Endast jag skrev 2008-10-07 19:27:08 följande:

Beklagar det du fått gå igenom.Har ingen aning om vad mitt hcg låg på någongång. Men vet att det sjönk fort.Men att du är nere på 6 nu är bra. Vissa läkare säger, att är man under 5 så räknas det som 0. Alltså inga grav.hormoner.Men det är som mycket annat väldigt olika från läkare till läkare.
  • Endast jag

Typiskt att hon skulle resa bort. Men hoppas du får svar på dina frågor imorgon!

Jag skulle ta pover i ett halvår. Fick reda på att det var mola i februari och skulle ta sista provet i augusti. Alla prover har varit bra under den tiden. Men när jag tog det sist var det lite förhöjt så hade blivit gravid. (slutade dock i mf)

Har du fått veta hur länge du får grav.förbud?
    Usch, tycker så synd om dig!
    kram

• Litenbebbe08

Så jobbigt ni åxå har det, varför kan det inte bara vara enkelt??
    Vad läkaren sa i fredags så är det garvförbud ett halvår, och det förstår man ju varför.

Har ni barn innan eller är det första?

Vi har en underbar kille här hemma som snart fyller 4 år, som gör att jag inte har tid att gräva ner mig för mkt, det är skönt det i alla fall.

Men orostankarna kommer ju alltid ikapp ändå, innan var det ju "bara" vanliga missfall, men nu detta åxå.

Här där vi bor berättade läkaren att det endast är 5 fall/år!!!!
    Då fattar man hur ovanligt det verkligen är.

Ja,ja, bara att bita ihop och önska att tiden går fort....:)

Hur länge har ni försökt innan?
    Hoppas innerligt att ni snart blir gravida igen och snart har en liten bebbe hos er!
    Endast jag skrev 2008-10-07 19:52:52 följande:

Typiskt att hon skulle resa bort. Men hoppas du får svar på dina frågor imorgon!Jag skulle ta pover i ett halvår. Fick reda på att det var mola i februari och skulle ta sista provet i augusti. Alla prover har varit bra under den tiden. Men när jag tog det sist var det lite förhöjt så hade blivit gravid. (slutade dock i mf)Har du fått veta hur länge du får grav.förbud?Usch, tycker så synd om dig!kram
  • Endast jag

Ja, det är inte lätt inte. Det är inget man önskar sin värsta fiende äns.

Har inga barn innan och graviditeten var inte alls planerat men var lika glada för det. Han ju gå 18 veckor, då har man ställt in sig på en liten. Så vi bestämde oss för att försöka igen direkt, men det blev ju inget med det.

Vad skönt att ändå ha en liten att tänka på. även om jag förstår att det är jätte jobbigt ändå!

Har ni försökt med andra barnet länge?
    Det låter jättehemskt att man måste vänta minst ett halvår, men tiden går fortare än man tror.

Man känner sig lite annorlunda att råkat ut för detta när det är så få som gör det.
    Jag har pratat med Väldigt många om det och det är inte en enda som har hört talas om det tidigare.

Har du fått pratat med läkaren idag?

Svar på tråden HCG värdet vid Partiell mola