Inlägg från: MansonDust |Visa alla inlägg
  • MansonDust

Ni som fick barn i v 37

Jag födde mitt 2:a barn i v 36+1 & hon räknas som prematur. Allt var dock toppen med henne, apgar var 9-10-10 & hon ammades & klarade sig utan problem. Det enda var att hennes temp var något låg (kring 35) under första natten, men det var vanligt sa dem & hon fick ligga hud mot hud med mig på BB på natten, sen var allt fint.

Vi väntar på vår Trea (v. 26) ~ BF 9 Jan -09
  • MansonDust

Läkaren sa också att de heller inte försöker stoppa om man föder i v 36, så såå tidigt är det inte. Glad

• MansonDust

Just ja, hur det startade: hade oregelbundna värkar under natten & sen kom det blod + slempropp. Så vi åkte in & sen blev värkarna regelbundna & på den vägen är det.

• MansonDust
    jomi skrev 2008-10-07 17:59:05 följande:
    37+3 räknades också som prematur...Allt gick snabbt och bra men hon fick också gulsot som var tvungen att kollas upp mycket...Idag en jättepigg 2 åring!! Mitt vatten gick 3 dagar innan bara pang sa det! (kissade ner mig i trädgården )Sen drog det igång en morgon bara pang med...
    Konstigt.. överallt står det att från 37+0 är det fullgånget.
  • MansonDust
    nuedetdax skrev 2008-10-07 17:58:45 följande:
    Ok, det lät ju bra med apgar och allt så man slipper oroa sig en massa om det skulle vara på G nu
    Vissa barn kan även behöva lite hjälp med maten sa läkaren, men det verkar som att de oftast är som fullgångna när de föds. Glad Så det är säkert inga problem alls om du föder nu. Och vem vet, du kanske kan knipa ett par dagar till. Flört
Svar på tråden Ni som fick barn i v 37