Inlägg från: nuedetdax |Visa alla inlägg
  • nuedetdax

Ni som fick barn i v 37

Hur gick er förlossning till blev barnet behandlat som ett prematur? Är det fram till v37 eller ska man gått 37 hela veckor för att räknas som fullgången?
    Min slempropp lossnade inatt och det har runnit flytningar och vatten hela dagen. Var på förlossningen som skicka hem mig för att värkarna inte startat. Jag skulle hem och avvakta.
    Jag tror inte det är på g riktigt men man kan ju aldrig veta Mensvärken kommer och går.

Hur startade det för er?? Jag är 36+5 idag.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ni som fick barn i v 37
  • nuedetdax
    viseversa skrev 2008-10-07 17:36:45 följande:
    min dotter föddes i v 36+0.Hon mådde toppen Ända problemen hon hadde var att hålla värmen i början och så hadde hon svårt att få tag om bröstet och suga så vi fick koppmata henne i början! Men det finns ju fullgångna barn som också har svårt att suga:på bb jag låg på så räknas det som fullgånget när man gått 37 hela veckor.
    Ok, vad skönt att höra att det gick bra. Men hur startade det hela för dig? Känner du igen det jag skrev ovan?
  • nuedetdax
    Maroschka skrev 2008-10-07 17:44:43 följande:
    fram till 37 fulla veckor är dom prematur sa dom på BB.Jakob är född i 36+4 och allt gick toppenbra bortsett från att han fick ordentlig gulsot och var lite för svag för at suga ordentligt på bröstet.
    Ok, så skulle jag få bebis nu så kommer den automatiskt ses som prematur..hmm.
    Får väl hoppas h*n håller sig inne ett tag till då..eller inte längtar ju ihjäl sig när det känns som det kan vara "nära"
  • nuedetdax
    viseversa skrev 2008-10-07 17:50:25 följande:
    nja fick extremt vattniga flyytningar ca två veckor innan hon kom.åkte in och kollade det men dom hittade inget fostervatten då.En vecka senare satte värkarna igång på eftermiddagen och hon föddes förmiddagen efter.Så jag tror dom vattniga flytningarna var ett tecken på att det va på g.
    Haha låter som det jag har nu ju jag har sådär vattniga så det bara rinner. Med en aning mensvärk i följd och nu ligger bebis låångt ner i magen..
  • nuedetdax
    MansonDust skrev 2008-10-07 17:51:29 följande:
    Just ja, hur det startade: hade oregelbundna värkar under natten & sen kom det blod + slempropp. Så vi åkte in & sen blev värkarna regelbundna & på den vägen är det.
    Ok, det lät ju bra med apgar och allt så man slipper oroa sig en massa om det skulle vara på G nu
  • nuedetdax
    jomi skrev 2008-10-07 17:59:05 följande:
    37+3 räknades också som prematur...Allt gick snabbt och bra men hon fick också gulsot som var tvungen att kollas upp mycket...Idag en jättepigg 2 åring!! Mitt vatten gick 3 dagar innan bara pang sa det! (kissade ner mig i trädgården )Sen drog det igång en morgon bara pang med...
    Hmm konstigt att det är så olika hur de räknar prematur, men på Sös sa de iaf att det var prematur innan man gått 37 hela veckor.
  • nuedetdax

Aja får väl avvakta inatt och se har fortfarande slemmiga flytningar hmm..återkommer väl snart igen

• nuedetdax
    Vilvarin skrev 2008-10-09 20:35:05 följande:
    Från vecka 37+0 räknas barnet som fullgånget! Men på neo (jobbar på sös) ser vi sällan barn födda i v 35 eller v 36, BB har lite extra koll på tillmatning och temp numera så dom barnen kan oftast bo där hos sina föräldrar. Dom flesta av våra prematurbarn går hem när dom är i v 35 :)Lycka till med förlossningen nuedetdax och hoppas vi inte behöver ses på neo! ;)
    Hehe det lär inte bli något problem då jag är 37+1 idag
  • nuedetdax
    Drömmerdrömmar skrev 2008-10-11 20:22:01 följande:
    Om det är efter 37+0 och framåt räknas det INTE som prematur.Isf säger läkaren fel.Min dotter föddes i 37+2 hade apgar 9-10-10 mådde toppen! vägde 2650 gr och var 49 cm lång! Lycka till Nuedettax! :)
    Tack så mycket! Nu är min bebis fullmogen så inge prematur nu iaf
Svar på tråden Ni som fick barn i v 37