• Missetass

Vi gravida från Dr S solstrålar

Hej!

Nu har jag också hittat hit Hinner inte läsa kommentarerna hittills just nu, men skriver in mig på listan så länge

-- BF-lista --
    BF 10/11-08 Crazygirl, Första IVF försöket
    BF 11/1-09 Kattennizze, första försöket FET, en pojke
    BF 19/1-09 Missetass, IVF-3
    BF 7/5-09 Dimitra, Lyckades i behandlingspaus, andra cykeln efter FET, vul 25/9
    BF 18/5-09 Mrs Sara, Lyckades på 3:e et, vul 13/10
    BF 8/6-09 Fraggelfia, IVF-1

(¯`°?.¸ ♥ I detaljerna avslöjar sig helheten♥ ¸.?°´¯)
  • Missetass

Jag håller med Dimitra, vi paxar en plats åt dig här Mrs Sara! Kram

• Missetass

Här är det bara bra! Skönt att nån rycker tag i tråden
    Idag fick jag sån vadkramp när jag skulle sparka av mig ett par stövlar så jag trodde benen skulle gå av. Jisses vad ont det gjorde!!
    Men annars mår jag och "den vilda bebin" bara fint

• Missetass

Dimitra
    Såg att du gjort NUPP idag. Hur gick det??

• Missetass
    Dimitra skrev 2008-10-22 17:02:29 följande:
    Missetass - najs med vadkramp Häftigt med en vild bebis där inne. Hoppas på samma när hen är på utsidan NUPP-testet är kl 19 ikväll.
    Spännande! Hoppas det gått bra!!
  • Missetass

Grattis Dimitra!! Njut av känslan
    När är det dags för rutin-UL? Det kan inte vara så himla långt borta...

• Missetass
    Dimitra skrev 2008-10-22 23:01:38 följande:
    Missetass - tack Rutin-UL är 8 december så ganska långt borta än. Hur var det för dig? Var det med hjärtat i halsgropen eller var det att luta sig tillbaka och titta på UL-skärmen?
    När det var nog snarare "hjärtat i halsgropen". Jag var väldigt nervös innan och kunde inte slappna av förrän efteråt. Jag njöt inte speciellt mycket av UL utan stirrade mest på skärmen och lyssnade på vad läkaren sa.
    Men efteråt när jag satt med bilderna på vårt lilla "Knott" i handen, då var jag lycklig
    Jag ska på tillväxt-UL om en månad ungefär så då får jag kika på det lilla livet igen. Längtar....!
  • Missetass

Dimitra
    Det är tydligen rutin med tillväxt-UL när man gjort IVF i mitt landsting. Ingen aning om varför men jag bara ler och ser glad ut

Jag har inte lagt in UL-bilder, jag får fundera på om jag ska göra det.

Usch ja, det är väl bara att inse att all den oro och alla funderingar man haft de senaste åren kommer att multipliceras mångfalt resten av livet när man har en liten att oroa sig för. Men å andra sidan så tillkommer det ju en glädje som inte har funnits där tidigare att balansera upp det hela med.

• Missetass

Jag har ingen aning om Norrbottens läns landsting gör det på alla eller om det är p.g.a ålder (35). Men jag tar tacksamt emot det
    Jag har inte gått upp mycket alls, ca 5 kg (v 28). Det är bara mage på mig och inget annat. Men stödstrumpor är jätteskönt, jag håller absolut med dig, Kattennizze! Speciellt om man flyger är det kanon.
    Vad skönt att ditt socker gått ner! Hoppas det håller sig så.

• Missetass

Jag gjorde också VUL på hemorten och fick fina bilder med mig hem på "bönan". Jättekul att ha fram till rutin-UL då man ser lite mer.

Jag har fått en knasig grav-komplikation. Jag är svullen i örongångarna! Inget farligt men väldigt obehagligt. Jag har fått en läkartid i morgon så de får titta på mina öron. Annars var allt bra hos BM idag. +1 kg sen sist och SF-måttet hade ökat med 2cm. Busungen där inne sparkade vilt mot BM och var inte ett dugg samarbetsvillig

Loppan och Crazygirl.
    Inte långt kvar för er nu!! Spännande

Svar på tråden Vi gravida från Dr S solstrålar