Årsta-bo se hit!!
Hahahahahaa :) Du skrev precis det jag tänkte, tur att man har innekatt! Vad är det för sjuka människor som springer runt här egentligen?
Hahahahahaa :) Du skrev precis det jag tänkte, tur att man har innekatt! Vad är det för sjuka människor som springer runt här egentligen?
Jag bor vid Valla Torg jag
jahapp, hade skrivit ett långt inlägg men det försvann, har en liten marodör här som pillar på tangentbordet...min lilla dotter på 10mån
jo, trivs bra faktiskt, är relativt nyinflyttad från Göteborg. Känns kanske lite som att man bor på "fel sida" av Årsta, fel sida av tvärbanan... men man skall inte klaga, mysig stadsdel, nära till stan och grönområde
Ah, ja det är möjligt vi bytte upp oss från en liten tvåa till en trea när vi flyttade så vi tycker att vi har all plats i världen, men vi har ju bara ett barn än så länge...
Såg att du jobbade som förskolelärare, är förskolorna här i området bra? Har satt upp min lilla i kö nu med önskemål om att hon skall börja 1:a september nästa år, men man får väl se hur det går.
hade tänkt att gå och lägga mig men dottern är pigg pigg pigg
Ah, ok, lycka till med bytet, alltså det jag menade var bara att det känns så höghusigt och så här, och så tycker jag att det är lite mkt ungdomsgäng som drar här på kvällarna (nu låter jag som tant Agda 87, fast jag är 26..) kändes bara som lite mysigare uppemot årsta torg. Men jag skall inte klaga, fattar hur lyckligt lottad jag är som har fått en lght i stockholm och inte i någon förort. Hur stort har ni nudå?
Men hur är det med möjlighet att få plats i september, är det högt tryck då och är det en vettig månad att skola in ett barn?
Vi har sökt
1)HUmlan
2)Skogsbacken
3)Kullerbyttan
4)Vintergatan
5) Valrossen, vet egentligen inget om dem, var inne på stockholms stads hemsida och frösökte läsa mig till info om dem men det var inte så lätt
Och nu ser jag att jag har sökt plats från 1juli, funkar det överhuvudtaget eller har alla semester då? (Nu framstår ju jag som en total idiot utan koll här men får försvara mig med att jag kände mig väldigt stressad och då kändes ett val bättre än inget val)
Det som jag känner är viktigt är att barnen får vara ute mkt, såg på hemsidan att det var en förskola som hade profilerat sig som "ur-och-skur" men sen kunde jag inte välja dem...förstår inte varför, sen tycker jag att det är viktigt att de har ett genustänk.
Nej det förstår jag självklart, hade inte tänkt att fråga ens med tanke på att det är ett öppet forum. Men inskolning i juli, funkar det eller har alla semesteer då?
Förstår om ni vill ha större om ni bor fyra i en 3:a
ok, så om jag då har angivit att jag vill ha plats då så vad händer? Blir man erbjuden plats i juni eller augusti eller faller man bort och hamnar i nån slags andrahandssortering? Kanske dumma frågor men det är första gången jag faktiskt kan få svar på mina frågor :)
Som sagt, vad händer med min dotter då? Blir hon erbjuden plats i juni eller augusti istället eller hamnar hon på ett sånt uppsamlingsställe då i början?
Mm, tack så mkt, sorry att det blev så ingående och tråkiga frågor, har tänkt att ringa och kolla upp det. Men nu borde jag och dottern gå och lägga oss, men hon är fortfarande ack så pigg.
Tack återigen för svaren och ha en god natt.