• 2babiesmom

kolla detta babyrum

Håller på med flickans rum nu. Hon är en bebis fortfarande... 2 månader
    Nu vill ja ha tips o ideér på hur jag ska göra rummet annorlunda! Hur det ska bli lite roligare där inne!
    Mattan o gardinerna ska väl borta men vad ska man ha istället? Hur skulle ni ha gjort??

www.familjeliv.se/hem/ehlana/gallery/phpvisg0y_thumb.jpg

www.familjeliv.se/hem/ehlana/gallery/phpwbb5r8_thumb.jpg

Alla tips är väldigt välkomna!

• Svar på tråden kolla detta babyrum
  • nadja84

Skulle flytta sängen om det går mot väggen där du har byrån nu, alltså mot dörren samt ta bort det smala skåpet vid fönstret. Så du får mer lekyta och köpa någon mysig matta samt lite förvaringslådor till golvet. Kanske sätta upp någon hylla där du kan förvara det som behövs

• TheSunset
    2babiesmom skrev 2008-10-05 21:29:26 följande:
    aha aha. Tavlor... vad för motiv? har du nå roligt tips?Kom igen, mer ideér20 st var in på min sida nu såg jag =)
    jag skulle sätta upp lite söta lampor i färg på väggarna... en färggrann matta....lite tavlor. Kanske lite varmare gardiner..
    ♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101& Liten bf 081119 ♥ ♥
  • 2babiesmom

nadja84: Ok ok! bra bra

TheSunset: har du nå tips på söta lampor? Var man kan köpa dem o så? Inte ikea!!

• nadja84

Ja samt ha en lampa i taket med dimljus

• Strommingen

Kanske kan man hitta någon rolig lampa att ha i fönstret, finns ju massor med sött! Har du tänkt någon viss stil?

• Yinsan

Hade satt upp en bård eller wallis för att förstärka barnkänslan, tyckte det var för mycket vitt nu, bestäm dig sedan för ett teama för rummet och försök följ det i kuddar, tavlor, småsaker. givetvis ska bården följa temat. Nallebjörnar/prinsessor/grodor/rosa/lila etc.

Temat kan vara en färg eller ett motiv. I sonens rum har vi vilda djur för jag hittade ett gardintyg med vilda djur på, fortsatte i det temat och hittade tavlor på ikea i samma färger och gjorde några luddar och en matta som ser ut som en vit tiger. mjuk och go att sitta och leka på!

• 2babiesmom

nadja84: aha!

Strommingen: Nee bara flickigt o fint.. kanske lite rosa-grönt stuk då blomman går i grönt och sänghimlen har gröna löv på sig eller vad det ska föreställa

• 2babiesmom

Yoysen: Tror också det är lättare med ett tema, men jag kan ju inte komma på vilket tema det ska va.... vill inte ha prinsessa... kanske grodor???? det kan ju va nåt det
    Tigrar passar mest en kille tror jag =)=)

• Yinsan

Såg att du inte gillade Ikea, men de har ju en sittkudde iform av en groda med en krona på huvudet tror jag om du vill ta upp de gröna löven i sänghimlen, och att hitta en grodbård borde inte vara så svårt på en större tapetaffär.
    Det lättaste tror jag är att gå ut och titta efter detaljer, sedan hittar du något som du gillar jättemycket, om det är en bård/garidn/matta spelar ngen roll, utgå från det som du hittat och gillar! Så kommer resten allt efter som.
    Leksaksbackar finns i många färger att ta upp, borde säkert gå att hitta en lampa med foten som groda eller en skärm med grodor på etc. man får leta och bygga allt lite eftersom det kommer och som man stöter på det men huvudsaken är att man bestämt sig för något tema och sedan hålla sig till det för då blir det enhetligt!

• Yinsan

Tigern var ju i min sons rum... och även de vilda djuren i övrigt i starka barnfärger! men som jag skrev, hittade gardintyget och byggde vidare på den sedan och anpassade färger och detaljer efter det!

• 2babiesmom

Jo jag gillar väl IKEA men jag har ju så mycket sånt i rummet redan...
    Bra tips jag får av dej, det kanske blir grodor nu ändå

• Yinsan

Gillar detta och tycker det är superkul med inredning! Gillar färg och form och inte det trad. vita och det passar ju oftast inte i ett barnrum ändå!
    Man ska inte heller vara för rädd att göra det barnsligt då man oftast behöver tapetsera om inom några år om det blir riv, sättningar, målningar etc på väggarna.
    Som tema kan ju även vara en disneysaga som ni gillar/astrid lindgren tema eller dyl. ofta kommer ju barnen gilla det som ni gillar.

• 2babiesmom

Du, tack vare dig så får det bli grodor! De är ju supergulliga o så är de ju gröna!!!

Tack, nu har jag en tråd att gå efter

Tack alla ni underbara för att ni tog er tid!!!!!!!!

Svar på tråden kolla detta babyrum