• Willeskutt

Vad har ni för bil_v2

Ursprungstråden va stängd för fler svar och eftersom frågan intresserar mig, av flera skäl, så tänkte jag att jag drar igång v2. Sista svaret var nyligen från "RAF":

Älskar vår 535-06.Underbar familjebil, men nu skall den bytas bort.
    Inte värt 5-6000 i månaden.
    Funderar på en Avensis för ca 80 000. Nån som har erfarenhet av denna kärra?

Jag kör en Avensis, dock 07:a. Valde den för att den är svea rikes säkraste bil, ok stor för familj med 1 barn, lite för liten för 2, driftsäkerheten, verkstadsbetyget.

Mycket nöjd med bilen och mottagande på service, verkstad etc. Bra andrahandsvärde. Bäst hittils.

Negativt? något dyr i inköp. Kanske för bra andrahandsvärde.

• Svar på tråden Vad har ni för bil_v2
  • Snogge

Kör just nu en Mazda3 MPS -07 men har beställt en ny firmabil så om några veckor kör jag en sprillans Saab 9-3 Aero Biopower 2,0T med all utrustning som går att få. Jag var inte sen på att utnyttja Saabs svaga försäljning, det gick att pruta sjukt mycket. Det enda som stör mig lite är att vi bestämt att behålla Mazdan då vi väntar första barnet och jag reser en del så min kära sambo ska köra 260Hk Turbo medan jag får nöja mig med 200hk Turbo.

• Lastbilsfarsan

Hur har man råd med två så nya bilar?

Snogge skrev 2008-10-21 16:08:01 följande:
    Kör just nu en Mazda3 MPS -07 men har beställt en ny firmabil så om några veckor kör jag en sprillans Saab 9-3 Aero Biopower 2,0T med all utrustning som går att få. Jag var inte sen på att utnyttja Saabs svaga försäljning, det gick att pruta sjukt mycket. Det enda som stör mig lite är att vi bestämt att behålla Mazdan då vi väntar första barnet och jag reser en del så min kära sambo ska köra 260Hk Turbo medan jag får nöja mig med 200hk Turbo.
  • Wasberg

Vi har en uppskrämd sossecontainer V70 XC 2,5 T som körs helt på etanolm, går helt ok men är väl liten när man som vi nu har 3 små och jag sedan tidigare har 2 nu stora ungar. Sen har vi en veteranare Rover 3500 V8 men den rymmer ju inte mer den heller.

Letar nu efter nå´t ordentligt typ Cheva Hitop eller likande 7- sitsigt med ordentligt lastutrymme men har hitills bara sett sönderrostat elände.... Problemet tycker jag är att så fort det ska bli sjusitsigt eller mer så tappar man helt bort lastutrymme
    som naturligtvis också måste vara större...

• Snogge

Mazdan var inte så dyr och Saaben är ju en firmabil så den äger jag ju inte, får bara nöjet att köra den

• majorn

kör en v40 00:a. trevlig bil men en jävligt störande lasttröskel till bagaget.

• Vibekes Pappa

Kör en Saab 9000 CS, dock ej i trafik längre då nån idiot har kört rakt in i den och sedan smitit, blir nog en skrot för den som nästa hem, funderar nu på en v70 kanske. Får se

• Pappa2010

Vi kör en Honda HR-V .01 och är MYCKET nöjda med bilen. Bästa vi ägt:)

• Spirre

Bytte ut den gamla Mazda 626:an i tisdags mot en Opel Astra Kombi -05. Saknar inte den gamla så mycket....

• Daniel75

Golf, så är väl så illa tvungen att byta :)

• Elvirassuperpappa

Vi hade en golf modell 90 innan vi fick barn, numera har vi en passat variant 1.8t, den är rymlig och drar lite med tanke på storleken. Jag gillar WW bilar man får valuta för pengarna

• Evildream

Har en Peugeot 406 v6 kombi aut.. funderar på att byta till en bmw 525 touring -06

• Staketpiss

Saab 9-3, 2.0t 01. Rymlig för att vara en halvkombi, dessutom rolig att köra och bränslesnål för att vara en 2 litare med Svensson-turbon

• DenLyckligaPappan

Vi kör en "Hisingetraktor" enligt min polare. Det är en volvo V70 -04 Ägt den i 2 månader. Väldigt nöjd med den. Inga problem att få in saker i den. Vi ska ha vårt andra barn, vi ska då ha in en syskonvagn + baggage ...inga problem.

Elvirassuperpappa: Håll lite koll på motorn. Passatens 1,8T motorer har en tendens att koxa igen. Den är känd för det. Det hade den gjort på min bil, skulle kosta 20.000 kr att laga det....blää

• Dofilus

Har en Saab 9-5 2,3t kombi -99. Helt kanon. Rymlig och förhållandevis bränslenål (~0,85 blandat)
    Gjorde oss nyss av med med en sak (vet inte om jag vill kalla det bil), en Mazda 323 1.6 -92.

Roligaste bilen jag har ägt var en Saab 900SET -94 med bland annat Nordic Steg2-chip.

• B52

Vi har tre bilar nu:
    Polo -96 min pendlarbil, drar minst bensin, har 5,5 mil till jobbet

Audi A6 2.8 Q -96 Världens skönaste komfort och bra väghållning, är dock till salu nu men får inte sålt fanskapet, jäkla finanskris....

Volvo 945T -96 Gammal polisbil som går bra hur som helst och har plats med 4 hundar där bak i bur. Och mycket billigare och lättare att fixa än Audin.

Sen har jag ju såklart min tjänstebil på jobbet, Mercedes, lastbil dock ;)

• Staketpiss

b52, jag har aldrig riktigt fattat det där med folk som är dumsnåla med pendlar bilar. Sitter man i en liten bil och krockar i hög hastighet så är man körd, bara att ringa Vägverket och be dom skrapa loss en från asfalten.

Det finns trots allt större bilar som är ekonomiska OCH säkra, vi pratar inte många mer kronor i milavgift och ser man till säkerheten dom erbjuder. Iaf min åsikt, skulle jag köra 11 mil om dagen skulle det ske i en bil som skänker komfort, säkerhet och lite körglädje.

Svar på tråden Vad har ni för bil_v2