• Sofiapropp

någon som pluggar?

jag har precis börjat plugga på universitetet och tänker uppfylla min dröm om vad jag vill bli i framtiden.
    men jag är ensamstående och har en dotter på fyra år. tänkte bara höra om någon är i liknande situation? tycker det är så himla svårt att få tiden att räcka till, och hinna läsa allt man ska. är det någon som har något tips?
    mvh sofia

• Svar på tråden någon som pluggar?
  • VeeKa

Jag har 2 barn, födda 05 och 08. Är iofs mammaledig nu, men jag pluggar på sthlms folkhögskola, distans då. Det är svårt att hinna med allt, men det går med lite envishet och styrka. Det är många gånger jag har velat ge upp...

Det du måste göra är att planera din tid. Med dottern, kompisar, övrig familj och sedan sysslor hemma. Så du inte står där i skiten upp till halsen med allt som måste göras.. Inte så kul alla gånger...

• stinamaria

Jag pluggar på gymnasiet fortfarande. Började andra året på frisörlinjen nu. Det är ganska tufft, men inte direkt tuffare än vad det hade varit utan barn. Jag har lite svårt för att sätta mig ner och plugga när jag behöver men tid har jag. Sonen går och lägger sig vid sju sen kan jag om jag vill sitta och plugga. Hittills denna terminen har jag inte pluggat någonting men på måndag ska jag ha mitt första prov och efter det börjar det dra igång med inlämningsarbeten och mer prov så nu gäller det att komma in i allt igen

• VeeKa

Haha, visst vill man inte sätta sig och plugga det första man gör efter barnen somnar ??

• stinamaria
    VeeKa skrev 2008-10-03 19:47:25 följande:
    Haha, visst vill man inte sätta sig och plugga det första man gör efter barnen somnar ??
    Nej, det är ju det
    Då vill man ju gärna sitta ner och ta det lugnt en stund eller låta ngn kompis komma över och umgås lite
  • jozelyn

Jag har tack o lov inte så mycket o plugga hemma men däremot hinner jag inte handla.. Det är kämpigt det där med tid.

• VeeKa