Jag är 23år och pluggar på universitetet och har gjort det i 3,5 år nu med ett uppehåll då jag var mamma ledig. Min dotter är 3,5 år och jag tycker att det är jättesmidigt att plugga samtidigt nu när hon är så ung. Det är så lätt att disponera tiden som man själv vill och dagisdagarna blir ju inte så långa, eftersom jag själv kan bestämma när jag ska sitta ner och läsa in. Jag hämtar alltid henne innan kl 3 så att eftermiddagarna inte blir så långa för henne. Dessutom är det så skönt att få tid tillsammans innan kvällen då vi kan hitta på pyssel och saker. Ibland blir det att jag får plugga på helgerna inför tentor, men jag har ju min man så vi löser det tillsammans.
Jag har provat på att jobba och ha barn också, då jag har vikariat på sommaren - vilket var mycket jobbigare tyckte jag. Jag hade skuldkänslor hela tiden, dagarna blev så långa och jag önskade hela tiden att jag hade mera tid till henne. Usch, så jag är väldigt glad över att plugga samtidigt och får jag fler barn senare i samband med jobb kommer jag garanterat gå ner i tid.
Så känner iaf jag :D