Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Vad anser du som förälder att skolan ska göra mot mobbning? LÄS TS!

Här blir elever som inte föjer uppstadgade regler, relegerade/ avstängda från skolan.

Alla elever och deras föräldrar skriver under ett avtal när de börjar i skolorna i vår stadsdel och åtföljs inte dessa så träder viss åtgärder in och slutet är då avstängning och förflyttning.

• Majsan70
    Maijlo skrev 2008-10-05 13:05:24 följande:
    Hej! Vad kul att du svarar! Den lösning som du skriver om med avstängning har jag också tänkt på. Vilken ålder är det på eleverna som kan bli avstängda?
    Regeln gäller ALLA elever i skolorna i vår stadsdel. Alltså ALLA åldrar. Jag vet inte om det gäller hela stan, men när sonen gick upp till gymnasiet nu skrev han under ett liknande avtal och den skolan ligger på andra sidan stan nästan.

Inte ens minsta sak är accepterat och de tar upp allt direkt enligt ett visst schema eller hur man skall säga.
  • Majsan70
    Maijlo skrev 2008-10-05 14:23:47 följande:
    Tack för era svar!Visst vore det väldigt bra ifall eleverna kunde punktmarkeras av en vuxen alltid, men om det är flera mobbare så finns ju inte de resurserna att tillgå. Vi har haft all personal ute på alla raster när det har varit mobbningsutredningar, men ibland har inte ens det varit tillräckligt.Vad händer efter en avstängning?
    Jag skulle väl tro att det blir en annan skola efter avstängningen från ordinarie skola. De har inte så stora problem så jag tror det är ganska ovanligt. Personaltätheten är ganska hög upplever jag det som och det finns ganska mycket personal som ser en hel del har jag fått erfara. Tror systemet funkar mycket bra och de har haft det länge.
Svar på tråden Vad anser du som förälder att skolan ska göra mot mobbning? LÄS TS!