Inlägg från: jordgubbsglass |Visa alla inlägg
  • jordgubbsglass

Bäckenträngsel - mina mått 29,5

min mamma har för trångt bäcken och jag å min bror blev förlösta med kejsarsnitt. Jag och min mamma ser precis likadana ut i kroppen, så jag är ju super nervös över att jag oxå är för trång. Jag har bett min BM om att få göra en röntgen pga min rädsla. Men hon säger bara att man inte får större barn än man kan föda ut, och att man inte gör sån rötgen längre, för de är större risk med röntgen, än att barnet skulle fastna. Så drar hon en jämförelse med en thailändska och en stor svensk man. hon kan föda och det görs ingen röntgen..
    Så hur fick du gjort en röntgen? och är det verkligen såå farligt? dom gjorde ju det förr? jag är i v 34.. hjälp..

• jordgubbsglass

jag skulle nog klara ett akut kejsarsnitt, men de e klart att man hellre vill veta innan. det enda jag vill är ju ett friskt barn och att jag ska klara de oxå. sen hur det går till spelar ingen roll. jag är ju rädd för att det ska fastna och kanske få ngn skada pga det. men om dom där inne tycker att de e ok med akut snitt ifall de skulle verka trångt, utan att min bebis har påverkats, så e de ju ok. Men hur vet man? och vilken risk ska man ta? vad är bäst å göra här egentligen? jag kan inget utan lämnar helt å hållet över mig till läkarna och dom som kan. Jag hoppas att dom gör de som är rätt för att inte göra nån skada på lilltjejen där inne..

• jordgubbsglass

lillisa: hur vet du att det är ofarligt att göra röntgen efter v 36? konstigt att inte BM sa de då? nu har jag gått 36 fulla..

Svar på tråden Bäckenträngsel - mina mått 29,5