Inlägg från: paTrust |Visa alla inlägg
  • paTrust

Blivande pappor 09

Ragge24 skrev 2008-12-04 18:08:35 följande:

Jag brukar vara uppe i Dalarna på sommrarna vid sommarstugan. Ska kanske upp dit i mellandagarna och hälsa på kusinerna. Tack,jag ska göra mitt bästa i målet på matchen.
    Jasså? vart i dalarna brukar du hålla till då?
  • paTrust

Daniel75 skrev 2008-12-05 16:45:34 följande:

Jo men det känns toppen, tack. Är det första barnet för er andra oxå?
    Tjena å grattis... tredje barnen för mig, men inte mindre välkommet och efterlängtat för det.
  • paTrust

Ragge24: håller till i Gustafs nu för tiden... men e från borlänge (ornäs) från början.

mirakulix83: inte mycket, mest jobbat, ätit för mycket godis och haft en magsjuk dotter idag. tror jag iaf...hon har en tendens till att alltid kräkas en del dagen efter hon har varit hos min bror och hans son.

• paTrust

mirakulix: ja, frågan är ju om hon BLEV magsjuk eller inte. Min bror o hans sambo har en lite "annorlunda" metod att uppfostra sin son. så fort han blir dryg eller jobbig på nåt vis så får han godis, glass, frukt eller nåt annat för att vara "lugn" så det är den metoden dom kör med hela tiden, vilket leder till att deras son äter mer eller mindre konstant. Vår dotter var där över dagen (ensam utan oss) och det blev både godis, glass, massor av mat, frukt å bullar typ.

Deras son är lite mer "van" med det intaget, plus att vår dotter inte tål mjölk och dom fick glass med mjölk i.
    så förra gången hon var där ensam så blev det likadant, fast då senare samma kväll... nu spydde hon på natten/morgonen efter att hon varit där. så det kan vara "bara" det... men hon är ju dagisbarn så det kan lika gärna vara magsjuka.

• paTrust

mirakulix: grattis i efterskott då mannen!!! samma dag som min far dessutom.

frenys1: fick ni ta plogbilen hem efter natten i Borlänge. Snöade ju en del här då.

• paTrust

nu sitter man här och har precis missat lillkillens lucia... magsjuka i familjen visade det sig.... tjejen har spytt hela natten, själv jobbade jag natt och barnen vaknade lagom till man kom hem. så vi får skippa dotterns lucia i morgon oxå... på lillkillens födelsedag å allt. blir till att ställa in alla kalas å så får man vabba inatt då

• paTrust

frenys1: ja, å mer å mer snö blir det... tog 15 minuter att sopa av bilen idag för tusan...

slog nytt vakenrekord igår... blev 40 timmar innan jag fick gå och lägga mig.... tjejen vart ju magsjuk när jag jobbade natt, så jag fick ta barnen hela dan igår och kom i säng vid 11 tiden igår kväll... *pust*

• paTrust

mirakulix: en hel vecka ja!!! eller, ja, det blev 7 timmar till slut... haha

• paTrust

CarlQ: välkommen!! har för övrigt inte heller nån koll på det där med avnavlingen... men har två barn sen tidigare och dom klippte vi navelsträngen på rätt fort (eller ja andra barnet hade vi inget val med) men det är då inget fel på dom i övrigt pga av detta.

• paTrust

haha, jo du mirakulix... själv blir jag nog den första som "bangar" den här tråden... för nu blev det ju inte barn 09... utan 081216 istället... Igår alltså!!!

NU har den lilla kommit ut... 4 veckor för tidigt... men det blev en tjej!!! världens gulligaste lilla dam.

tyvärr mår hon väl sådär... dom får inte upp blodsockret som dom vill men förhoppningsvis slipper vi respiratorn imorgon.

hoppas jag får hänga här med er grabbar ett tag till i alla fall!!!

Storkisse: håller tummarna för dig... träffade ett par bekanta på neonatalen idag, dom fick barn i vecka 25..å de va i oktober...men deras lilla verkar må fint nu ialla fall... så det går nog bra för er med, även om det kanske blir en "smula" tidigt. lycka till

• paTrust

tack grabbar!!! känns kanonbra.

idag har lilltjejen piggat på sig ordentligt, har sluppit undan respiratorn och syrgasen och fick idag ligga på mammas bröst för första gången. Känns som det går rätt väg i alla fall. Tur att bensinen är hyfsat billig, blir många resor nu!! haha

Tony Montana: Ledsen att höra om er lille son. Hoppas ni klarar er genom detta tillsammans. Måste vara otroligt jobbigt... men vill du skriva av dig så är du välkommen att göra det här. I alla fall så lyssnar Jag gärna.

bjojne: välkommen till gänget!!

• paTrust

Jaha ja, julekaos här...ingen ordning och tjejen och lilljäntan kvar på neo... vill SÅÅÅ att dom ska komma hem nu!!! Men men, försöker styra upp det ändå...pyntet är klart, maten..ja de får duga de som är och klapparna hittade jag just på i garderoben.. *pust* får bli en lite "anorlunda" jul i år... precis som för 2 år sen... ha de gott grabbar och ta det lugnt med julenubben!!

• paTrust

mirakulix: lycka till och hoppas allt går bra!!!

angående julpyntet: bra karl reder sig själv!!! men lite feminina fingrar kan man få det mesta att se snyggt ut!!! haha

• paTrust

mirakulix: de e bäst att vänta till mars... den 4:e mars är ett superbt datum tycker jag!! Antar att hon fått bromsmediciner så att det hela lugnar ner sig.

• paTrust

mirakulix: ja visst fyller man år då, så datumet är KANONbra!!
    Så allt har lugnat ner sig nu för sambon? Inte kul när dom får bli inlagda sådär akut.

Själva hade vi vår första permission nu på julafton och har fått natt permiss två nätter i rad nu. Dottern går fortfarande ner lite i vikt så ätandet behöver få sig en skjuts, men vi hoppas att det ska funka bättre nu när vi i alla fall är hemma.men hon är världens goaste, å vi var oroliga hur lillkillen skulle reagera, men han formligen älskar sin lillasyster.

• paTrust

Ja, gott nytt år på er då grabbar!!!

DenLyckligaPappan: I morgon smäller det då!?!? haha

• paTrust

Mirakulix: Det blev ju ett prima bebisrum/barnrum!!!

• paTrust

Offrade 30 spänn för ny signatur!!

Svar på tråden Blivande pappor 09