Blivande pappor 09
Oj vilka konstiga dagar det blev nu... hade så snyggt planerat att åka på trivselkväll med grabbarna på jobbet... (företagets pengar!!) haha... hur som helst, jobbade natt till onsdagen, sov till en halv ett ungefär... gjorde mat åt mig och tjejen och städade lite innan vi hämtade barnen på dagis...
Sen städade vi lite till och eftersom jag skulle iväg kl halv fem så började jag göra mig iordning runt fyratiden... Igentligen var det planerat att jag skulle ta några öl på kvällen (hade fixat skjuts å allt) men eftersom tjejen började känna sig konstig i magen, (förvärkar visade det sig sen) så tog jag bilen själv.
hur som helst, kl 5 var det dags för bowling... spelade i en timme med grabbarna, sen drog vi vidare mot en krog (o´learys) för att äta en bit mat.
Hann inte mer än sätta mig så skickar tjejen ett sms och ber mig åka hem och hämta henne... dom 3 milen gick fort!!! sen blev det full fart till förlossningen... (hallå, de e ju 8 veckor kvar!!!) väl inne så kopplar dom på ctg:n, kollar ultraljud och mäter förvärkar m.m. Dock verkar det inte vara dags att föda än (vilken tur) men bebisen är stressad av någon anledning så dom gör ordning tjejen för att kunna göra kejsarsnitt om det behövs... Sälv får man en sån där fin grön uniform!!! haha
blev kvar hela natten och på förmiddagen hade det lugnat ner sig... läkarna gör ett vaginalt ultraljud för att vara säkra att tjejen inte öppnat sig.... men allt verkar lugnt, så på eftermiddagen får vi äntligen åka hem till våra väntande barn... dock "utan" bebis.... den får snällt vara kvar i magen ett tag till!!!
ha en bra dag grabbar... nu ska vi med barnen till föräldracaféet!!!