Inlägg från: paTrust |Visa alla inlägg
  • paTrust

Blivande pappor 09

Oj vilka konstiga dagar det blev nu... hade så snyggt planerat att åka på trivselkväll med grabbarna på jobbet... (företagets pengar!!) haha... hur som helst, jobbade natt till onsdagen, sov till en halv ett ungefär... gjorde mat åt mig och tjejen och städade lite innan vi hämtade barnen på dagis...
    Sen städade vi lite till och eftersom jag skulle iväg kl halv fem så började jag göra mig iordning runt fyratiden... Igentligen var det planerat att jag skulle ta några öl på kvällen (hade fixat skjuts å allt) men eftersom tjejen började känna sig konstig i magen, (förvärkar visade det sig sen) så tog jag bilen själv.

hur som helst, kl 5 var det dags för bowling... spelade i en timme med grabbarna, sen drog vi vidare mot en krog (o´learys) för att äta en bit mat.

Hann inte mer än sätta mig så skickar tjejen ett sms och ber mig åka hem och hämta henne... dom 3 milen gick fort!!! sen blev det full fart till förlossningen... (hallå, de e ju 8 veckor kvar!!!) väl inne så kopplar dom på ctg:n, kollar ultraljud och mäter förvärkar m.m. Dock verkar det inte vara dags att föda än (vilken tur) men bebisen är stressad av någon anledning så dom gör ordning tjejen för att kunna göra kejsarsnitt om det behövs... Sälv får man en sån där fin grön uniform!!! haha

blev kvar hela natten och på förmiddagen hade det lugnat ner sig... läkarna gör ett vaginalt ultraljud för att vara säkra att tjejen inte öppnat sig.... men allt verkar lugnt, så på eftermiddagen får vi äntligen åka hem till våra väntande barn... dock "utan" bebis.... den får snällt vara kvar i magen ett tag till!!!

ha en bra dag grabbar... nu ska vi med barnen till föräldracaféet!!!

• paTrust

jo då, nu är allt under kontroll iaf, även om tjejens rörelsemönster är mer begränsat pga order från doktorn och att hon är rejält påverkad av allt. Troligvis blir det inget 09 barn för mig... kanske inte ens ett decemberbarn... men vi kan ju hoppas att den stannar där den hör hemma så länge som möjligt (hemma bäst bebis lilla)

Nu är det röjning som gäller... tupperwareparty OCH klädparty imorgon... mycket folk (suck) och massa barn (pust)... haha, blir väl att röja imorgon kväll också!!!

• paTrust

Miraxulix83: Nej, just nu känns det som man går på nålar å inte riktigt vet vad som händer... försöker iaf avlasta tjejen så mycket som möjligt eftersom hon är rätt trött å så plus att hon fortfarande får sammandragningar, dock inte regelbundna eller smärtsamma (ska tydligen inte vara nån fara då)

Innan vi åkte in i onsdags hann vi vända upp och ner på köket och hallen (möblerade om m.m.) så det är vad jag har tagit reda på hela dan idag... kommer ju fullt me folk i morrn!!! :O

• paTrust
    Israeli2000 skrev 2008-11-21 19:41:29 följande:
    känner igen det där med små tjafs, härom dan hade jag glömt tanka bilen när tjejen skulle ha den, det fanns så det röckte, men lyste ju rött. Var inte så långt hon skulle åka men det slutade med bråk. Verkar hända en del men en thejs kropp när de e gravida *S*
    O ja!!! dom blir som monster ibland!!! är ett otal gånger man fått skäll för ingenting... men har väl haft tur så man kan prata om det efter en stund då dom lugnat ner sig... å bett om ursäkt för sitt "något aggresiva beteende" haha
  • paTrust
    mirakulix83 skrev 2008-11-23 18:26:42 följande:
    I morgon är det exakt en månad kvar till JULAFTON. Nån som har köpt julklappar än?
    ja, EN har jag hunnit me iaf... rosa mjukistärningar till bilen som tjejen ska få!!! HON sa det mest på skämt men va tusan, då SKA hon få de oxå!!!
  • paTrust
    PinkY1987 skrev 2008-11-24 20:53:41 följande:
    jag och min flickvän fick nyss en pluss :) så de är dax för mig med att bli fader:D
    Ja men grattis då mannen!!! känns skönt?!?!
  • paTrust
    Tottmeister skrev 2008-11-25 11:28:06 följande:
    Fick reda på att vi var gravida för dryga veckan sen och vi har vårt första besök på MVC med samtal nu på fredag. Det är vårt första barn och vi é båda väldigt glada över att vi lyckats "pricka rätt i skarpskyttet" =) Vi går idag in i vecka 6 men jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag ska bli pappa. Det kommer väl med tiden när magen börjar växa på min sambo men jag undrar lite när ni insåg att ni skulle få barn? Första UL? Magen växer?
    grattis.... nu har du hela livet framför dig...
  • paTrust
    Tottmeister skrev 2008-11-26 17:57:49 följande:
    Tony Montana skrev 2008-11-25 16:47:05 följande: Tack =) Hade en känsla av att man förmodligen inte skulle fatta förrän magen börjar komma på sambon. En kvinnlig kollega hävdar att hon inte tror mannen fattar förrän vid själva förlossningen efter egen erfarenhet och två ungar men det känns ju lite skevt. Vi é väl mer öppensinnade än så gubbar
    Men på sätt och vis kanske kollegan har rätt... det är just vid förlossningen som man får det där "bandet" till barnet som mamman redan haft tidigare. så kände jag litegrann, även om man "fattade" tidigare att man skulle bli farsa.
  • paTrust
    frenys1 skrev 2008-12-02 20:16:46 följande:
    Idag var vi tvungen att åka ner till förlossningskliniken i Gävle. Flickvännen hade smärtor i magen och ryggen, men de gjorde lite prover och inget var fel. Lillbääsen mådde bra. Kan kanske vara ngt med någon infektion, men inget farligt som tur var. Vi blev fast där hela dagen och så var det riktigt sk*tväder när vi åkte hem, så det tog 2 timmar att komma hem (brukar ta 1 timme)
    Jobbigt när man får åka in sådär... har ju precis testat det med..haha... hoppas allt är okej med er iaf...

nu e de BARA 5 veckor kvar till BF!!!
  • paTrust

frenys1 skrev 2008-12-04 16:41:28 följande:

Ragge24: Japp =) Vi tänkte passa på å handla på kupolen eftersom vi fick gratis hotellnatt =) Lycka till på matchen =)
    Ja välkommen till "min" stad då... lycka till med shoppingen!!
Svar på tråden Blivande pappor 09