Inlägg från: paTrust |Visa alla inlägg
  • paTrust

Blivande pappor 09

Hej hej allihopa... många som ska ha barn för första gången? sj är det nr 3 på G.

• paTrust
    épouse skrev 2008-11-06 15:08:48 följande:
    Här har ni en till som blir far 09 - maj.Är det bara jag som känner att man vill börja inreda barnets rum? Känns inte som man kan göra något mer. Det är väl lite som fåglar bygger bo?!?
    haha...vet precis hur du menar... minns sj hur det var första gången... men se det från den ljusa sidan, när barnet kommer blir det mycket man kan hjälpa till med..
  • paTrust
    mirakulix83 skrev 2008-11-06 18:05:41 följande:
    [citat]
    2barnspappan: Hallå! Jag ska bli pappa i 4 Mars 09 är det ut räknat.Där ser man. Det var ju kul att höra att det blir 3 barnet. När ska den lilla komma till värden?

Det är beräknat till den 13 januari... men med tanke på att ingen av dom tidigare väntat till fullgången tid så blir det nog tidigare... lillkillen var nästan 7 veckor för tidig...så man vet aldrig.
  • paTrust
    hedde73 skrev 2008-11-11 14:39:06 följande:
    Nybliven medlem som skall bli pappa igen i juli 09. Har tre tjejer sedan innan födda 02, 04 och 05. Vi får se om det blir ytterligare kvinnlig dominans i hemmet eller om det blir kvotering. :)
    haha!!! håller tummarna för en pojk då...

har en bekant som också är i väntans tider, som oxå har 3 tjejer innan... dom ska kolla ultraljud idag och kolla kön den här gången...
  • paTrust

Farsan baloo82 skrev 2008-11-12 17:57:13 följande:

En till här som ska bli farsa :) ser jättemycket fram emot detta. Vi är som det ser ut nu beräknade till 6 juni (fladddag o allt ;) Vi har varit på inskrivning och ska till barnmorska och ultraljud precis efter nyår......Allt har väl flytit på tycker jag, utom sexbiten tyvärr, men det är väl något som går i vågor det där. Hur upplever ni det??Någon som har gjort något sådär speciellt för att uppvakta sin gravida tjej/sambo/fru, som nån weekend, spa?? Funderar på att överraska med att boka en weekwnd på Lalandia i danmark sen efter nyår.Nån som undrar nåt mer om vem jag är så är det bara att höra av sig.Ps. Bra tråd detta.Ds
    Hmm, sexbiten ja... det går ganska upp och ner under graviditeten... ganska så ner i början tycker jag... å sen ganska mycket upp mot slutet!! bara att bita ihop!!! det där med att få igång värkarna med hjälp av sex tycker iaf JAG att det funkar ganska bra... å så fick vi ju hjälp av fullmånen oxå då!!! haha

Det där med spa låter som en galant ide... se också till att ge henne massage ofta... å knyt hennes skor när magen är ivägen...det uppskattas!!
  • paTrust

Farsan baloo82 skrev 2008-11-13 15:57:21 följande:

Ja jag hade ju glömt att jag varit en runda här innan. Kul att här är många som skriver och delar med sig. Sambon har börjat må lite bättre + bli lite piggare på kvällarna, så det tycker jag e jätteskönt.Tror nog att jag ska erbjuda massage ikväll ;)Ha det gott alla.
    massage är alltid en hit....

kollade upp det där med spa... finns tydligen massa saker där som gravida bör undvika (min sambo delar med sig av kunskaper) så de kanske inte e så bra ändå... bör dock kanske kollas upp med ett spa först, och höra va De har att säga...

ha en trevlig kväll allihopa!!!
  • paTrust
    frenys1 skrev 2008-11-13 19:08:47 följande:
    Någon som känner sig "skengravid"?
    haha... som viktökning, illamående och allmänt rastlös? å så det där godiset!!! hehe!!
  • paTrust
    Ragge24 skrev 2008-11-13 19:29:23 följande:
    Man längtar ju hur mycket som helst tills barnet kommer.Det gör vi nog alla här,men är lite nervös om det ska hända något,men jag tror och hoppas inte på det.
    en rätt sweet känsla att inse att man ska ha barn... dom e ju så Grymt mysiga!!! å grabbar, dom luktar gott oxå... haha...kanske inte där bak ibland...men ändå!!! hehe dom e goa så man bara vill äta upp dom!!
  • paTrust

Kul det där med humörsvängingarna... men den här gången har jag faktiskt haft ganska så tur... har inte varit SÅ mycket grälande... vi e kanske vana efter två tidigare omgångar... sexet däremot är hur bra som helst... helst ska det vara flera gånger om dagen om det går.... å då ska tillägas att kulan början bli ganska stor och i vägen... men med lite fantasi så!!! haha

• paTrust

frenys1: finns massor...tyvärr ingen som man kommer så där mysigt nära varandra... men missionären fast på snedden liksom... som en blandning av att rida och missionären... hon på rygg och själv ligger man på sidan på nåt vis... gör att man kan komma rikgtigt djupt... men ögonkontakten blir de ju lite si och så med

okej grabbar, och så tar vi ett skönt citat som jag har hittat, kul så här i väntans tider:

"Vi åt massor med gräddsåser mot slutet eftersom hon hade blivit så mager under sitt långa illamående. Hon gick upp och JAG blev fet"

Kan förstå vad dom menar... själv gick man ju upp tio kilo under första graviditeten.. haha

Svar på tråden Blivande pappor 09