Inlägg från: Storkisse |Visa alla inlägg
  • Storkisse

Blivande pappor 09

Tjena grabbar.. hoppas att allt är bra med er.. Är det någon mer än jag som håller på att renovera som en tok innan den lilla/lille kommer? Samt undrar jag om det är fler som letar barn vagn? Fan va det är svårt att veta vad man bör ha....

• Storkisse

Idag köpte vi en mjuklift/åkpåse o imorgon ska vi hämta vagnen, va o tittade på den idag en Emmaljunga..

• Storkisse

jag ska foga runt fönster skåp o kakel.. blir mycket sånt när man har ett kök på 21kvm.. imorgon bär det av till IKEA.. Vad ska han hitta på själv?

• Storkisse

Det blev inget fogande.. det blev att hjälpa en kille byta vredet till bastun fast det gick inte så bra.. small som fan när vi drog igång strömmen.. #PANG# 3gånger sen sket vi i det.. Sen va det bara att ta en öl o skruva gips pilla lite i elcentralen så att hon fick ström i ett utag ute så att belysningen i busken funkar.. Glöm inte att man ska ha jordfelsbrytare om man har utag utomhus!! Så ska jag göra om en strömbrytare till utag o göra om den andra till en kron så både utebel o hall bel blir från samma ställe.. Om nån undrar vad jag roar mig med ikväll.. Nu ska jag pilla vidare..

• Storkisse

mirakulix: det blev inget IKEA.. Barstolarna som va en av huvudanledningarna till besöket fanns inte.. Så det blir att jobba idag istället..

• Storkisse

Det kan ha varit foglossning.. min kära sambo har fått något liknande med det varade bara någon minut.. Vilken vecka är ni i?

• Storkisse

Nu händer det saker.. Jag va iväg o bowlade o när jag kom hem så va undertaket i köket på platts, så nu är det bara att knyta ihop mina 12 belysnings punkter i taket 2 vid fönster o det 8st i underskåp o några led slingor..

• Storkisse

ja det känns rätt skönt.. men det är ju en massa pill kvar.. Lite målande, sätta dit handtagen på alla skåpen några täck skivor, fronten på diskmaskinen, sparksocklarna o en del annat

• Storkisse

mirakulix.. Grattis i förskott..

• Storkisse

Jag har läst lite om avnavling o här i växjö har de alltid kört med sen avnavling, men tyvärr får nog en tidig på grund av för tidig födsen, i lördags kväll gick vattnet o vi är bara v29+4 idag. så hon är inlagd på BB o får inte resa sig ur sängen, men har vi tur så håller barnet sig inne ett bra tag till.. bf för 090225

• Storkisse

Vi fick goda nyheter idag, hon är fortfarandebodrad att vara sängliggande men barnet verkar vara fixerad så hon får iallafall gå på toa nu..

• Storkisse

Jag ska fråga barnmorskan imorgon om odlingen de tog på min sambo i lördags när vi kom in va för GBS.. O om de även kollar det i blodproven som de tar varannan dag.. Vi har iallafall fått veta att alla proven har varit bra..

Tony Montana. Jag beklagar sorgen.. Jag känner med dig..

2barnspappa. Jag får grattulera..

• Storkisse

mirakulix: Jo det hade gjort en odling, sen så kollar det antalet vita blodkroppar i blodprov som det tar varannan dag för att se om det är infektion på gång, de kollar även tempen på henne 3gånger om dagen. De lyssnar även på fosterljud efter varje toa besök. Så det har uppsikt på henne. Så det blir en konstig julafton nere på BB. Hur är det med dig o din bättre hälft då? Allt bra hoppas jag

• Storkisse

mirakulix: Ja det är ju rätt så många saker som kan ställa till det för oss.. Men sjukvården är ju bra, sånna här saker ställde ju till det allvarligt för 15-20 år sen men är ju inte så farligt nu för tiden. Nä nu ska jag ner till BB igen.. Ha en trevlig em..

• Storkisse

mirakulix: Jag vet hur du känner.. håller tummarna att det lugnar ner sig o att hon inte måste stanna kvar som min sambo..

• Storkisse

2008-12-28 kl 23,22 Ville våran flicka komma ut, förlossningen tog 3,5h Den gick jätte bra o hon fick komma upp till mamma en liten stund trots att hon va så tidig, jag fick klippa navelsträngen, Första dygnet flöt på bra o allt såg bra ut men igår morse så fick hon en läcka i vänster lunga så nu har hon respirator o en massa andra slangar som vi inte trodde att vi skulle behöva. Men alla prov värden ser bra ut o förhoppningsvis så läker snart lungan.. Men hon mår bra med tanke på omständigheterna.. Jag får berätta mer en annan dag.. Hon föddes v31+3 vägde 1492g

Svar på tråden Blivande pappor 09