Just nu tränar inte min son ngt men han är ändå väldigt aktiv. Är ute väldigt mycket, cyklar, springer och leker. Har tänkt att han ska börja simma nu i vinter (badhuset är under uppbyggnad).
Jag är jätte sugen på att skaffa wii. Har testat det skjälv och vet att det är suverän träning. Vi har ett Eye toy (Ps2) Det är oxå super bra. Svetten rinner om ungarna:)
Barn som är långa tror jag ofta även har en övervikt. Det brukar oxå för både tjejer och killar innebära att de hamnar i puberteten tidigare än andra jämnåriga. Min son är ungefär som en 12åring. (Har precis gjort en pubertets utredning) Det som är viktigt i det läget är att skola och annan omgivning får veta det för att deras bemötande måste skilja sig mot dessa barn jämfört med andra jämnåriga.
Det är jätte svårt när det händer saker och man akut hamnar på sjukhus. Även fast jag poängterar att båda mina söner är yngre än de ser ut så får de annan behandling än andra jämnåriga. Bla så vet jag att man brukar vilja söva barn som har benbrott som ligger fel så har min son fått göra sådana saker med enbart bedövning. Vi blev oxå hemskickade med hjärnskakning utan obs eller röntgen. Syrrans dotter ville de lägga in och/eller röntga. ( De var lika gamla) Min son var i sämre skick än systerdottern...
Jag mins inte hur långa mina barn har varit i 2-3 års åldern men tror att de har legat omkring 100cm.
Hur stora var era barn när de föddes?
Min längsta son var 52 cm lång och vägde 3750g
Min andra var 57cm lång!! och vägde 4050g
Han har dock senare alltid varit 3cm kortare än storebror i motsvarande ålder.
Vrt ligger era barn i längd kurvan? Min längsta son ligger en bra bit över den sista streckade kurvan. Den andra ligger på den sista streckade.