• marre 5

Tonåringar

Vad göra

• Svar på tråden Tonåringar
  • mamma mia pizzeria

ha ha ha precis vad jag behövde höra efter en fruktansvärd helg!!

• marsipan tomte

Ja du vad är det du undrar över när det gäller dem??

Dem är väl härliga dem små ungdommarna.....

• DAY

jo, visst är de härliga- när de sover ;)

• Läntan efter barn är stor

verkar som om alla har problem med sina tonåringar! Jag är själv 18 år och mina föräldrar har aldrig haft problem med mig... Är alltid hemma, aldrig ute och super och slåss eller käftar emot mina föräldrar.

Hmm verkar vara den enda tonåringen som inte gör det haha...

• LeaveMeAlone

Läntan efter barn är stor skrev 2008-10-11 17:00:21 följande:

verkar som om alla har problem med sina tonåringar! Jag är själv 18 år och mina föräldrar har aldrig haft problem med mig... Är alltid hemma, aldrig ute och super och slåss eller käftar emot mina föräldrar.Hmm verkar vara den enda tonåringen som inte gör det haha...
    fick du stryk när du var mindre? nä men allvarligt så är det en naturlig del av utvecklingen och frigörelsen från föräldrarna in i vuxenlivet att ifrågasätta(käfta), vilja leva sitt eget liv efter egna regler osv. Är inte så konstigt att det blir konflikter då man fortfarande bor hemma. Trivs man efter föräldrarnas regler så är det ju hur lätt som helst att komma överens.
  • Majsan70

Läntan efter barn är stor skrev 2008-10-11 17:00:21 följande:

verkar som om alla har problem med sina tonåringar! Jag är själv 18 år och mina föräldrar har aldrig haft problem med mig... Är alltid hemma, aldrig ute och super och slåss eller käftar emot mina föräldrar.Hmm verkar vara den enda tonåringen som inte gör det haha...
    Jag har inga större problem med mina tonåringar. De är skötsamma och trevliga för det mesta. Men de måste få tiilåtas att vara sig själva att utvecklas och att frigöra sig. Jag ser det inte som nåt direkt problem, men det ÄR jobbigt att vara förälder bara och därav att jag skrev som jag gjorde i mitt inlägg.
    LeaveMeAlone skrev 2008-10-11 17:04:54 följande:
    Läntan efter barn är stor skrev 2008-10-11 17:00:21 följande:fick du stryk när du var mindre? nä men allvarligt så är det en naturlig del av utvecklingen och frigörelsen från föräldrarna in i vuxenlivet att ifrågasätta(käfta), vilja leva sitt eget liv efter egna regler osv. Är inte så konstigt att det blir konflikter då man fortfarande bor hemma. Trivs man efter föräldrarnas regler så är det ju hur lätt som helst att komma överens.
    haha nej det fick jag inte... Vet inte varför jag inte vill vara ute på helgerna och supa järnet och sedan börja bråka med mina föräldrar. Jag vill hellre vara hemma med pojkvännen och ha en mysig hemmakväll liksom. Mina föräldrar är jättestolta över mig och skryter gärna om det bland folk

Visst, jag kan gå ut med en kompis och ta en cider och har roligt. Men det är så sällan att mamma och pappa blir förvånade om jag säger att jag ska gå ut :P
    Jag fyllde 18 år i mars och har varit ute på krogen 1 gång. Och det var med min syster och min kille.
  • Bebiiis

Jag är också en sån som "Läntan efter barn är stor", visst ibland är jag ute och super, men mamma har aldrig sagt att jag inte får de. Bara att jag ska tala om var jag är och vad jag dricker. Nu är jag 18år, så nu säger hon bara "se till att ha riktigt kul nu, och var rädd om dig". Hon är ingen jävla morsa som jämt ringer och ska kolla vad man gör. Det är grymt skönt. :)
    Det har hon aldrig varit heller.

Och jag ser alltid till att skicka iväg ett sms om vart jag ska sova och när jag kommit hem, efteråt.
    Men brukar aldrig ränna på stan mitt i natten, som alla andra busungar gör. :P

• Luffarmor

En lite äldre jobbar kompis sa till oss yngre en gång..Kom ihåg..små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer Kan hända att hon visste vad hon pratade om

Bebiiis skrev 2008-10-11 18:16:11 följande:
    Jag är också en sån som "Läntan efter barn är stor", visst ibland är jag ute och super, men mamma har aldrig sagt att jag inte får de. Bara att jag ska tala om var jag är och vad jag dricker. Nu är jag 18år, så nu säger hon bara "se till att ha riktigt kul nu, och var rädd om dig". Hon är ingen jävla morsa som jämt ringer och ska kolla vad man gör. Det är grymt skönt. :)Det har hon aldrig varit heller. Och jag ser alltid till att skicka iväg ett sms om vart jag ska sova och när jag kommit hem, efteråt. Men brukar aldrig ränna på stan mitt i natten, som alla andra busungar gör. :P
    precis sån är min mamma också.
    Jag skickar sms eller ringer om jag ska sova hos nån....
  • mamma mia pizzeria

det handlar inte bara om att "ränna" i stan. Det kan även vara lägg smutskläder i tvättkorgen, stoppa in brödet i påsen när du är klar, häng din jacka på kroken inte på golvet, har du spelat/tittat på skivorna skall dom tillbaka i fodralet och framför allt DRA UPP BYXORNA FÖR GUDS SKULL!!

Jobbiga tonåringar är inte bara supa,uppkäftiga osv. Det är latheterna runt omkring.

• Becka

minns inte riktigt hur det var, men har hört att tonåringar har en sådan hormonsammansättning fördelat på dygnet att det är helt fel för dem att skolan börjar 8. de är inte redo att vakna då

• Nidorina

Mina tonåringar är världens bästa men det är ändå jobbigt att vara tonårsförälder. Oro för att de ska prova droger, jobbigt att alltid behöva vara "jour" för dem och deras behov, jobbigt att försöka behandla dem "vuxnare" (vilket de själva vill) när de tex lämnar mjölken framme när de går på morgonen och dräller smutstvätt och disk över hela huset eller när de tittar på nya DVD:er som jag köpt och lämnar dem på golvet utan fodral osv.

Svar på tråden Tonåringar