Inlägg från: Anonym (Spana in) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spana in)

skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?

Det handlar om på vilket sätt det görs. Är det ett småtittande som är helt ok eller är det ett mer vrida huvudet flera gånger o väldigt öppet ögonflörta. 

I och med att du tidigare haft såna tankar så finns en risk att du blir extra uppmärksam o reagerar på alla signaler åt det hållet så att småtittande blir övertolkat. 

När man blir ihop med någon så finns det inget som säger att alla andra människor automatiskt blir oattraktiva. Det kommer finnas de som är både mindre eller mer attraktiva än sin partner fortfarande. Men det finns troligen andra anledningar till varför man är ihop som man behöver stödja sig emot.

Om min partner tittar på andra så vet jag att hon vill vara med mig så jag bryr mig inte. Jag vet också att jag inte är den attraktivaste mannen på jordklotet. Vem kan vara det liksom. Det kommer finnas andra snygga. Men det är inte därför hon är ihop med mig utan för andra kvaliteer. 

Mycket handlar om att lita på sin partner. Om man hela tiden oroar sig för att hen ska titta på någon annan så är det något som gör att man inte litar på sitt förhållande. 

Sen å andra sidan. Om partnern skulle vilja ha någon annan. Ja då hjälper det inte att få hen att sluta titta då är det bättre partnern får den andre då. Så länge partnern vill ha mig så behöver jag ju inte vara orolig oavsett tittande. 

Så i vilket fall spelar tittandet inte så stor roll så länge det inte är ett uppenbart orespektfullt tittande. Men småtittande känns bara mänskligt. 

Svar på tråden skulle du bry dig om du såg att din kille kollade in en annan?