Inlägg från: AuroraBorealis |Visa alla inlägg
  • AuroraBorealis

Umeåmammor januari-februari?

Va?! Kan man få 3D bilder i alla fall?! Jag som frågade extra om det. Fick svaret att det tar för lång tid (typ ett par timmar!!) att ställa in maskinen och det har de ju inte tid till annat än om det är något speciellt avikande med fostret som de måste utreda vidare. Morr.. jag ville ju se en 3D bild

Hände mig en lite läskig sak aldeles nyss.. blev lite skakis faktiskt. Satt och jobbade och kände att det är nog var dags att ta lunch snart eftersom jag började känna mig så hungrig. Så fick jag lite magknip och kände hur en våg av illamående sköljde över mig. Sedan bara svartnade det för ögonen, susade i öronen och snurrade i huvet. Jag tappade liksom grepp om verkligheten. Har aldrig varit med om något likanande! Det höll inte i sig mer än ett par sekunder, en halv minut kanske, och sedan började det sakta avta. Jag vart helt kallsvettig på kuppen. Och nu mår jag som vanligt. Skraj man blir!! Han tänka att vad händer om jag tuppar av, tänk om ingen hittar mig typ... Var det måntro blodtrycksfall eller? Någon som känner igen sig?!

Hur gör vi med fikat förresten? Skall vi försöka spika en dag snart? Jag är själv rätt så fleixibel vad gäller, dag, tid och plats så ni andra får gärna komma med förslag! Och väldigt fikasugen

• AuroraBorealis

Hjärnsläpp!!! Vad är det med mig?!? Kom just på att vi har besök från England hela nästa vecka och skall fara till fjälls. Hur kunde jag glömma det!! Inget fika för mig nästa vecka med andra ord

• AuroraBorealis

Hej alla! Nu är jag tillbaka från en veckas välbehövlig semester, lika trött som vanligt dock

Orkar inte läsa ifatt.... ni är ju så aktiva här! Har ni börjat planera för ett nytt fika än förresten? Jag missde ju tyvärr den senaste träffen.

Nu har även jag börjat känna av lillfisen där inne. Vad häftigt det är! Jag kan till och med SE hur det rör sig ibland Kan sitta och titta på magen i timmar *flin*!

• AuroraBorealis

Ett inlägg i förstoppningsdebatten: Jag har också haft det lite kämpigt på den fronten. Jag tror på linfrö. För mig blev det bättre när jag började äta bröd med mycket linfrö i. Sedan är det ju som sagt viktigt att försöka äta mycket fibrer överhuvudtaget, röra på sig så mycket som möjligt och dricka massor.

Min "fiberfavorit" just nu är Pågens Krisprolls Naturell eller Fullkorn Plus

Tupperwareparty - javisst! Bara det inte krockar med yogan som också drar igång i oktober...

Nu är det luuunch!!

• AuroraBorealis

På tal om kläder så provade jag min vinterjacka i morse. Det var ju bara typ +3 grader när jag skulle iväg till jobbet! Och det var ju inget vidare. Den kommer jag INTE att kunna ha i vinter. Skall man behöva köpe en ny jacka nu också?! Någon som har tips på billig (och skit snygg så klart ) Vinterjacka med rum att växa i?!?!? Hur löser ni andra problemet - om ni nu har samma problem som jag? Sambons jacka tänkte jag på ett tag, men den vill han ju ha själv + att jag prakiskt taget försvinner i den

• AuroraBorealis

Gravid-Yoga
    =============
    Dag Tid Period

Onsdag 16.45-18.45 17/8-21/9:
    --------------------------------------

Onsdag 16.45-18.45 28/9-2/11:
    -------------------------------------
    Sofia76
    AuroraBorealis

Söndag 14.45-16.45 9/10-13/11:

Onsdag 16.45-18.45 9/11-14/12:
    ---------------------------------------
    Mjölk

• AuroraBorealis

Rättar till dag och datum för den yogan jag skall på. Första träffan ör nämligen flyttad en dag...

Gravid-Yoga
    =============
    Dag Tid Period

Onsdag 16.45-18.45 17/8-21/9:

Tisdag 16.45-18.45 27/9-2/11: (och efter första träffen --> Onsdagar)
    -------------------------------------
    Sofia76
    AuroraBorealis

Söndag 14.45-16.45 9/10-13/11:

Onsdag 16.45-18.45 9/11-14/12:
    ---------------------------------------
    Mjölk

• AuroraBorealis

Jag skall också gå på föreläsningen. Får gå lite tidigare från först yoga träffen för att hinna dock. Vad kul att det blir fler från tråden!

• AuroraBorealis

Sofia76: Jag mailade dem och frågade om det var OK att jag gick lite tidigare eller alternativ kunde gå första tillfället på någon av de andra kurserna. Fick svaret att båda var OK men jag tror att jag helt enkelt smiter iväg lite tidigare. Sista halvtimmen är meditation och avslappning så det är i så fall det man missar om man går lite tidigare.

• AuroraBorealis

Fika den 26:e klockan 19:00 blir bra... hur många är det som kommer??

icaS (jag)
    sofia76
    AuroraBorealis

• AuroraBorealis

Godmorgon alla. Hoppas ni haft en skön sovmorgon!!

Själv sitter jag på jobbet en lördagmorgon... Iofs på eget initiativ så jag skall inte klaga! Sambon jobbar helg så jag tänkte jag kan lika väl jobba jag med och bättra på mitt kompsaldo lite! Det kan ju behövas i framtiden... Fick kallelse till föräldrautbildningen igår. Tisdagar mellan kl. 8.00- 10.00 - SÅ URBOTA KORKADE TIDER !!! För egen del kan jag KANSKE fixa det (jobbar ju i Övik) men för sambons del är det nästan helt kört. Vad less man blir Har inte hunnit kontakta BM ännu men det måste väl finnas andra alternativ eller räknar de med att man skall kunna på dessa tider? Inte alla men MÅÅNGA jobbar ju faktist 8-17 måndag till fredag....

• AuroraBorealis

Hej hopp!

Kommer på fikat men kanske inte prick sju eftersom jag kör från Övik. Så stå för all del inte ute i regnet(?) och vänta på mig!! Jag hittar nog igen er även om ni satt er redan

• AuroraBorealis

Hej alla! Jag kan nog också hänga med på middag nästa vecka. Uppdaterar listan...

Förutom Yoga så var jag på föreläsningen "Gravditet och Träning" igår som var väldigt välbesökt och riktigt bra. Hon verkade insatt och hade lite nya forskningsrön med sig i bagaget,vilket var kul. Är det någon som har lust att hänga med på IKSU någon dag så säg till! Gymma, simma, vattengympa - jag är öppen för alla förslag. Det blir ju lite roligare om man är fler - och lättare att komma iväg

En sak fick vi fick lära oss var att det aldrig är för sent att börja!

OK, ska vi säga middag 17:30 fredagen den 7:e oktober? På Ghandi?

Lista:

Mjölk
    Abby78
    Fia
    AuroraBorealis

• AuroraBorealis

Mjölk: Nej, du missade mig inte. Jag var där med Sofia76! Hon sa att du var mjölk men jag hade lite för brottom iväg för att stanna och prata dock - ber så mycket om ursäkt!
    Däremot simmar jag gärna imorgon. På lunchen eller efter jobbat - det är vilket som för mig! Måste kanske prova baddräkten först bara

• AuroraBorealis

Skrattmoster: Nej men fy vad läskigt! Vilken tur att det ändå inte blev värre. Hoppas han kryar på sig snabt och får komma hem snart. *Styrkekramar*!!

Och styrkekramat till dig också Elsakling. Jag förstår om du klättrar på väggarna! Men vad skall man göra... Tur det finns TV och internet och sånt! Och om du inte redan är biten så kan jag rekomnedera Soduko. Tiden bara försvinner Finns bl.a. att ladda hem från www.svd.se/dynamiskt/noje/did_9859362.asp

Mjölk: Baddräkten går fortafrande på så jag hänger med idag! Då ses vi 10.45 utanför IKSU då!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?