Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

Hejsan!!! Här kommer en Umetjej till. Vi ska ha bebis enligt fl:s bf 11/2, går in i v 10 i helgen. Mår toppen *peppar, peppar* efter haft några veckor med kräkningar och illamående. Nu har jag bara ingen vidare matlust vilket gjort att magen kraschade i morse.

Hur mår ni andra då?

• Missboss

Hejsan alla!!

Jag har varit idag på Vul för misstänkt utomkveds. Fick så snusigt ont i vänstra äggstocken i morse så jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sa att jag skulle åka in på akuten. Fick en akuttid halv två idag så jag och sambon åkte dit. Plutten ligger på rätt ställe och jag hade inga cystor på äggstockarna så överläkaren kunde inte riktigt förklara smärtorna . Men det såg ju bra ut och det var sån underbar känsla när vi fick höra det. Plutten var 2,17 cm lång och hjärtat pickade på som bara den. Jag fick med mig 2 bilder hem. Läkaren flyttade tillbaka mig 1 dag till alltså v8+5 å inte v 8+6 som är här.. Men jag tror att det beror på att han räknade på 28 dgrs cykel. Jag hade ju 27.

• Missboss

Lisabettan: Jo, det var så oerhört skönt att se att allt låg rätt. Sambon fattade först nu när han såg Plutten på skärmen att det faktiskt är något där inne. Jag kan faktiskt förstå killar att de har lite svårt att greppa det här med att deras tjejer blir gravida.

Mie: Välkommen hit!!!

• Missboss

Snickarar ihop en lista så vi kan se vilka vi är än så länge och vilka bf vi har idag. Skriv gärna in vars ni bor och ålder om ni vill:

Januari:

5. Mie
    7. Auroraborealis
    11. ana1979
    12. Bergeli
    18. Mjölk
    23. sofia 75
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    11. Missboss (28 år och bor på Teg)
    14. Sussieohl

• Missboss

Lägger in lenfre bland oss andra.

Januari:

5. Mie
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    Januari:

5. Mie
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck)
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    14. Sussieohl

11. ana1979
    12. Bergeli
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    14. Sussieohl

• Missboss

Januari:

5. Mie
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    14. Sussieohl

• Missboss

Hur är det för er tjejer i värmen?? Här är det toppen, jag lagade mat för första gången på säkert 1 månad igår och det var såååå gott. Korvstroganoff och ris *mums* Har nedräkning på semestern nu. Bara snart 3 dagar kvar *JIPPIE* Har förresten inskrivning på måndag den 18/7 kl 13.00.

• Missboss

Mjölk: Grattis till giftemålet. Bebisen blir ju iaf legitim . Våran blir bara halv legitim eftersom vi bara har hunnit till förlovning *skrattar* Jag badade i havet i helgen och där kan jag lova att det var varmt. Det var säkert 20-21 grader i havet och det är bra. Jag funderar på att byta till tegs vårdcentral. Är skriven nu på Ridvägen men eftersom att det kommer att vara lättast att gå på bvc på teg, det är ca 5 minuter promenad än att man ska tjorva med bil och dyl så tänkte jag att vi går på inskrivning på ridvägen och byter sedan på teg. Det finns ju några bm på ridvägen som inte är speciellt bra så jag får nog nån av dem.

Sofia76: Tråkigt för dig att du undviker solen. En annan njuter sååå mycket av värmen och så ligga och sola. Snart semester, har nedräkning 2 dgr till. Är det utav någon speciell anledning du ska göra Vul? Det är verkligen skithäftigt att se den lille på ett vul. Det blir så verkligt att det är någon där inne Den där huvudvärken lät inte alls som att den var att leka med. Hoppas den går över snart så du får känna dig som människa igen.

Ha en härlig dag!!!

Kram

• Missboss

Sofia76: Det förstår jag verkligen att du känner oro över detta. *kramar om* Du ska se att det kommer att gå bra, era lilla bebis kommer att må alldelens utmärkt.

AuroraBorealis: Jag tycker inte att alla bm på ridvägen är kass, utan det är min personliga åsikt att två av dem som jag haft där att göra med tidigare inte har fungerat med mig å då har det bara handlat om preventivmedel. Har skickat ett privat mess till dig

ana1979: Det blir nog teg för mig. Varför ha långt till mvc och sedan bvc när man kan ha nära. Det stämmer bättre för sambon oxå från hans jobb.

När det gäller bebismagen så kommer min nog att dröja. Har för mkt fläsk på magen. Fast när jag är och känner ovanför blygdbenet så känns det hårt. Stod härom kvällen och drog upp magen och sa till sambon, att visst syns det lite *asg* Han skakade på huvudet och tyckte att släpp ned magen igen för du ser inte klok ut.

Ska ni fara på Åsele marknaden i helgen??

Kram

• Missboss

Bergeli: Har du prövat med att ha en lång tröja och gummisnodd i midjan? Annars brukar väl VeroModa ha bra streach jeans vilket jag skulle föredra. Jag gruvar mig att dra på mig vanliga byxor efter den här sommaren. Å då tänker jag på efter semestern när jag är i typ v 15 eller något sånt.

Fick paniken för en stund sedan. Att man ska vara sååå nojig, var på toaletten och när jag torkade mig så hade jag en mörkbrun slemmig flytning. Inte alls mkt men det fick ändå hjärtat att slå trippelslag.. Iofs nu hoppas jag att allt är ok men som vanligt så målar man fan på väggen. Nu ska jag gå och lägga mig och sova.

Kram Camilla

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?