Inlägg från: ana1979 |Visa alla inlägg
  • ana1979

Umeåmammor januari-februari?

Hej!

Vi bor i umeå och väntar vårat första barn ca 11 Januari, är därmed i v.13.
    Skönt att man passerat 12 veckor känns som att man kan slappna av lite mera...

• ana1979

Hej!

Jag har haft semester i två veckor nu och jag bara njuuuter av solen. Badade i havet första gången igår och det var som missboss säger riktigt varmt. Vi mätte upp till 21,5 grader. 23 vid stranden.

Jag går på teg och där finns bara en barnmorska. Jag tyckte hon var lite speciell men sambon älskade henne. I höst börjar informationsträffarna för gravida. Så det ska bli kul att lyssna på sjukgymnasten och dietisten.

Är det några fler än mig som ser super gravida ut. Har till och med blivit erbjuden att gå före i toalettkön när jag varit ute. Skumt. Men det är så roligt för nu kan man inte bortförklara det med tarmar längre. Magen växer helt klart!

Ha det bra!

• ana1979

Hoppas att alla får en härlig semester. Själv börjar jag jobba på måndag igen efter 3 veckors semster. Men förhoppningsvis har man ju en härlig mammaledighet i januari att se fram emot!

• ana1979

Hej!

Fyller i lite på listan.

Var och shoppade mammabyxor idag, halva priset på polarn och pyret. Riktigt snygga faktiskt! Trodde inte det fanns snygga mammakläder i umeå.

December:
    17. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• ana1979

Hej!

Äntligen bebis: grattis till giftemålet. Hoppas du kom i brudklänningen.

Har handlat lite mammakläder, men de är fortfarande för stora så jag försöker pressa mig in i mina vanliga (typ resårbyxor) kläder.

Har varit och tittat på barnvagnar idag och vi har bestämt oss för en emmaljunga edge. duo kombi. Men vi väntar på 2006 års färger innan vi beställer. Vad har ni funderat på för barnvagn. Insåg idag att det är som en jungel i bebisaffärer, finns för mycket att välja på.

Vore kul att veta hur ni mår nu när vi har kommit en bit på vägen!

• ana1979

Söker ni mammakläder kan jag tipsa om H&M på ersboda. Har inte varit där tidigare och sökt, men idag fick jag sådär halvpanik över att jag inte hittade några kläder jag kunde ha så vi for dit och shoppade. De har jättefina nyinkomna byxor och tröjor. Det enda jag är irriterad över är att alla mammabyxor ska vara så smala nedtill.

Äntligen bebis: Det är svårt. Har man äntligen hittat en vagn som man gillar så finns den dessutom i massor med färger... Sedan är man ju dessutom två stycken som helst ska tycka likadant.

• ana1979

Håller med. Då har jag gjort UL:et så jag följer också gärna med och fikar då.

• ana1979

AuroraBorealis: Är 2 dagar efter dig i graviditeten och har inte känt nått än. Hoppas man får nått livstecken snart. Tyckte jag kände en liten knuff inne i magen häromkvällen, men tror också att det var inbillning.

• ana1979

Missboss: Du får tänka på att din kompis säkert bara var avundsjuk. Det finns ju inge finare än bebismage och hon skulle säkert ha velat ha en snabbare.

Fia: Vi söker hus i Innertavle vilket ligger nära Täfteå och det som är bra med dessa byar är att de ligger så nära stan. Sedan vill man nog ofta flytta nära släkten, så är det iaf i vårat fall. Nackdelen är just det dyra hus priserna. Känns rätt hopplöst ibland...

Men det måste ju vara underbart att ha ett hus som är billigt, då kan man ju renovera som man vill. Utan att behöva tänka så mycket på kostnaderna.

• ana1979

Men är ändå avundsjuk på den hyra ni lär få. Kan vara lite kämpigt att bo nära mamma. Speciellt efter man fått bebisen. Tänk alla "goda" råd man kommer att får...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?