Inlägg från: Lillevida |Visa alla inlägg
  • Lillevida

Delgivning från Kronofogden!

Du har nu 10 dagar på dig att skicka in kvitot, o betala!! Betalar du inte inom dessa 10 dagar, så får du en bet. anmärkning, även om du ringer till KFM. Prova ring till inkasso. men dom kommer nog inte att dra tillbaka de från KFM, om du inte betalar nåt.

• Lillevida

Är inte de ganska ovanligt att en skuld preskiberas?? Det räcker ju, att dom har försökt nå Ts på telefon, eller skickat brev som inte kommit fram?

• Lillevida

Tyvärr är det inte så. Jag råkade nämligen ut för detta. Breven hade inte kommit fram för jag hade flyttat, o dom hade försökt ringa på mitt gamla nr. Så jag fick vackert betala!

• Lillevida
    ReRant skrev 2008-09-22 21:28:25 följande:
    Så om man har skulder och kan hålla sig undan i tre år, så slipper man betala? Najs.
    Jag sa ju precis att de inte är så!
  • Lillevida
    ReRant skrev 2008-09-22 21:45:43 följande:
    Anders Fru skrev 2008-09-22 21:34:02 följande: Klart jag fattar att det inte är så. Jag försökte med en retorisk fråga, försöka få den jag citerade att förstå att det var ett helt orimligt antagande.
    Jaha, de såg ut som att de var mig du citerade. Tänkte, att de har inte jag skrivit.. Missförsånd!! Sorry..
  • Lillevida
    Forget Me Not skrev 2008-09-22 21:55:06 följande:
    fast då ska du inte behöva betala enligt konsumentverket, de måstge ha skickat till folkbokföringsadressen.
    Nää, kanske inte, men nu är de betalt o tackat för! Detta var ett par månader sedan. Känns tyvärr inte alltid lönt att bråka med dom "stora"!! Då brukar man bli ganska liten!!
  • Lillevida
    Lotusblomma skrev 2008-09-24 11:43:09 följande:
    Ja, du har nog fått dig en trist betalningsanmärkning som ligger i tre år OAVSETT skulden är betald eller inte.
    Inte än! Hon har några dagar på sig, att betala eller överklaga! Först när hon får hem ett BESLUT från Kfm, har hon fått en anmärkning!
  • Lillevida
    Lotusblomma skrev 2008-09-24 17:49:24 följande:
    Okay trodde det var när delgivningen kom som skulden var fastställd men kanske har fel där då...För så mkt vet jag att när skulden är fastställd och "klar" så har man en anmärkning, har varit i klorna hos KF förr och minns det så.
    Ja, o det är när skulden är klar, som du får ett Beslut, o då är de kört. Då har du en anmärkning! Man har alltid en viss tid (i detta fallet in dagar) på sig att bestrida/överklaga, eller betala!
Svar på tråden Delgivning från Kronofogden!