Inlägg från: Anonym (oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj)

Delgivning från Kronofogden!

Panik! Fick precis hem ett brev från kronofogden. Fanns ett delgivningskvitto där. Som ska skickas in snarast.
    Ärendet gäller någon tidning jag beställde 4 (!!!) år sedan. Jag betalade den, och flyttade. Nu har kostnaden gått upp till 1980kr.
    Det ska betalas in senast 1 oktober. Dvs nästa vecka.
    Jag har inte såna pengar. Kan man delbetala skulder hos KF?
    Som student har jag inga 2000kr att slänga ut. Har inte råd att samla ihop till en buffert för tillfället. Klarar oss just precis med dom pengarna jag får in.

Ska fylla i delgivningskvittot, och skicka in det. Kan jag sedan ringa till kf? Fråga om delbetalning?
    Betyder detta nu att jag har prick hos KF?

• Svar på tråden Delgivning från Kronofogden!
  • Anonym (oj)
    Anonym skrev 2008-09-22 12:53:44 följande:
    Det ska nog stå i papperen om ett telefonnummer till dem som skickade in till kronofogden. Alltså inkasso eller företaget du beställde tidningen från.Ring till dem och tala om att du betalat för fyra år sedan, osv. Du kan skicka in delgivningskvittot ändå. Om företaget som anmält dig kommer fram till att de gjort fel, avanmäler de själv och du får ingen anmärkning. Du kan också själv skriva ett överklagande till Kronofogden oavsett.Om företaget inte har gjort fel, utan din betalning aldrig nådde dem, så får du en betalningsanmärkning.
    Nu vet jag inte säkert om betalningen nådde dom, eftersom jag NU, 4år efteråt, får papper om att jag har skuld hos dessa.
    Tänker skicka in delgivningskvittot, ringa till kf, rådgöra med dessa. Eller så ringer jag till inkasso och frågar där. Kan betala summan, men kan inte betala den direkt. Utan avbetalning. Visst borde man kunna ordna avbetalning hos KF?
    Kan inte ringa nu, barnen sover middag, måste iväg och köpa pengar till mobilen.
    Hoppas det går att lösa. Så ont i magen nu!
Svar på tråden Delgivning från Kronofogden!