bonusbarn... på gott o ont...
jag är gift med en man som har två döttrar sen tidigare på 13 resp 15 år. Vi har en gemensam dotter på 14 mån.
Vi har hamnat i en helt ofattbar situation..
Tjejernas bio mamma är helt rubbad... hon är för det första manodepressiv, har ytterligare en son på ca 2,5 år med ett one night stand...
Vi har hos oss ordnade regler, ordning o reda o allt vad det innebär går inte att förklara allt i detalj, medans mamman har det helt tvärt emot. Vår kommunikation med mamman har funkat hyfsat sista halvåret, vi har varit överens om regler o.d,man har kunnat ringa o fråga hur har det gått denna veckan o.d, men nu verkar hon ha fått hjärnblödning eller något. Men hur det än är så har nu 15 åringen valt att bo hos mamma på heltid i 6 mån till en början för hon påstår att hon mår dåligt hos oss o får inte göra vad hon vill, inte ha ett privatliv od tonårs tjafs...
Det tråkiga är att vi precis har gjort om deras rum o de har fått välja färg själva o.d och hon satt o sa att det var så fint o hon skulle aldrig flytta härifrån.. hur kan man då säga att man mår dåligt här..??
Vi frågar oss varför?
Mamman däremot baktalar oss hela tiden, snackar skit om mig som är styvmamma då, jag snokar,rotar i deras saker, har för hårda regler o.d men våra regler har pappan o jag satt upp ihop så det är inte mina regler...
Säger till dottern att pappa lyssnar inte på dig, tror inte på dig,vill inte ställa upp för dig o.d men det är inte sant.
Vi har inte en chans att försvara oss för dottern lyssnar bara på mamma, hon är så manipulerad.
Bio mamman säger till min man (pappan) att han inte har med saken att göra om dottern har sex,blir gravid eller gör en abort.
Men pengar vill skatan ha för allt... underhåll,hjälp med praktiska saker o.d...
Jag är så arg... min man är så besviken och jag oxå för vi har verkligen gjort allt för att vi ska ha en fin relation o ett bra fam liv men det betyder nu ingenting.
Någon mer som känner igen sig eller har några tips om hur man ska hantera sådana här saker?