• Confetti

Bli av med kaffeberoende

Jag är en riktig kaffemoster och vaknar ofta med huvudvärk av koffeinbrist. Dricker fyra koppar på morgonen och ett par till under dagen. Börjar tycka att den här morgonhuvudvärken är lite av ett problem. Jag dricker inte kaffe efter fem eftersom jag inte kan sova då. Det är väl därför kroppen undrar vad som står på vid halvåtta på morgonen... Någon mer? Någon som har något tips?

• Svar på tråden Bli av med kaffeberoende
  • April Mamma

Oj, fyra koppar på morgonen...dra ner till en kopp på fm, och en efter lunch och en kopp på em.

Jag drack massor av kaffe förut, men magen pajjade. Så nu dricker jag som ovan.

• Zimlis

Håller med inlägg nr 1 - dra ner på det.

Du kommer få det jobbigt ett tag innan kroppen vänjer sej, men den vänjer sej faktiskt och då kommer du även bli av med din huvudvärk.

Själv har jag slutat med kaffe på jobbet och dricker 1-2 koppar innan jag åker dit och sen tar jag 1 kopp efter jobbet.

Busted eller nått, jag som aldrig skulle...
  • Confetti

Ja...borde nog sprida ut det och de fyra kopparna känns too much. Testar nog med att dra ner succesivt. Suck. Mitt älskade kaffe.

• Zimlis
    Confetti skrev 2008-09-21 09:58:34 följande:
    Ja...borde nog sprida ut det och de fyra kopparna känns too much. Testar nog med att dra ner succesivt. Suck. Mitt älskade kaffe.
    Jo men det är nog bra - försök få de 4 kopparna på morgonen att bli din totala kaffekonsumtion på en dag.
    Busted eller nått, jag som aldrig skulle...
  • Btina1

Hej svara gärna på denna enkät om ni har en minut över! Vet att tråden är gammal men i alla är så gulliga här på FL så hoppas det inte gör något. Skriver en uppsats om samband mellan kaffeberoende och ekonoi för individen och samhället. goo.gl/forms/a6aLf9QHdF4KPHop1 Kram!!

Svar på tråden Bli av med kaffeberoende