• gutegirl

Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

Överallt på forumet läser man, så fort en tjej är under tjugo och gravid, att hon är alldeles för ung, det kommer inte att bli stabilt för barnet, hon har ju ingen utbildning, jobb osv osv och man är helt enkelt inte mogen för barn.
    Ni som har fått barn unga (Jag menar inte er som var 21 när ni fick barn utan folk under tjugo), hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?
  • gutegirl
    LillaVargen skrev 2008-10-06 17:01:02 följande:
    Svar på #21Nej man kan aldrig mera resa och göra grejer;)Du läste nog inte ordentligt. Finns många platser man inte bör åka till med barn (tro mig) och saker man bör avstå ifrån då man blivit mamma. Att säga man kan leva precis som innan har jag aldrig förstått. Hur kan man det? Livet ändras ju radikalt?
    Fast det gör inte det, faktiskt. Det fortsätter som innan, men man får planera lite mer.
    www.gutegirl.blogspot.com 500 besökare/dag kan VISST ha fel
  • gutegirl
    fain skrev 2008-10-17 21:11:08 följande:
    Jag som idag är en dryga 40-taggare kan konstatera:Jag hade _inte_ varit lyckligare om jag gjorde abort den där gången för 20+ år sedan. Livet hade blivit annorlunda, men lyckligare hade jag inte blivit.Det finns stora fördelar att vara en ung förälder: Man orkar mer, minns bättre själv hur det var. Hur orkar förresten människor börja om vid 40? Som om jag skulle ha en bäbis nu? *ryser*Jag tror att man får en ödmjukare attityd till andra människor. Åtminstonde jag mötte enormt mycket fördömmande pga min ålder. Som äldre och förhoppningsvis klokare tror jag att en fd ung förälder, nu gammal inser att vi alla är olika.
    Jag som är 31 med en 13årig dotter håller med dig.
    Nathaliiiie skrev 2008-10-16 22:56:06 följande:
    Vilken jävla fråga !! Min dotter är det bästa som hänt mig.. och jag tror inte någon människa här inne kan önska sitt barn ogjort !!
    VAddå "Vilken jävla fråga"? LÄser du inte vad det skrivs om unga föräldrar här?
  • gutegirl
    Joana o Neo skrev 2008-12-02 22:40:39 följande:
    jävligt dum fråga.jag fick sonen 2 dagar efter jag fyllt 20. visst har det vart tufft från och till framförallt ekonomiskt, men om jag vart lyckligare om jag gjort abort??skulle inte tro så, då hade jag ju inte  haft min fina lilla son (och min dotter som är 20 månader)OM jag gjort abort hade jag såklart inte vetat vad jag missat.men att jag skulle föredragit en abort, nej nej!
    Jävligt dumt att säga att det är en dum fråga.
    Läser du inte alla trådar om hur oansvarigt och dåligt det är att skaffa barn innan man är 37 typ?
  • gutegirl
    banansteken skrev 2008-12-08 13:43:04 följande:
    o GUTEGIRL o skrev 2008-12-03 09:13:26 följande: Man är inte dålig föräldrar bara för man inte fyllt 37. det finns unga föräldrar som är mycket bättre mammor än en mamma som är 37. Så tycker inte du ska hacka ner på yngre mammor. Ja ska ha barn nu i december. Och ja älskar redan mitt lilla pyre i magen mer än något annat . Tro mig. viv unga klarar det lika bra som en äldre mamma kan :)
    Och var i hela fullkornsvetet menar du att jag hackar ner på unga mammor?
    Jag är 31 och har en dotter på 13,5 år..
  • gutegirl
    Botebotrollen skrev 2008-12-12 21:37:24 följande:
    banansteken skrev 2008-12-08 13:43:04 följande: Eh, jag är ganska säker på att hon var ironisk.
Svar på tråden Ni som har fått barn tidigt, hade ni varit lyckligare om ni gjort abort?