• glader

Hur snabbt kom er ÄL igång efter missafall?

Precis som frågan lyder; kom ÄL och mens igång direkt, dvs efter missfallsblödningen eller först efter en mens?

• Svar på tråden Hur snabbt kom er ÄL igång efter missafall?
  • Pysen

Jag fick igång ÄL 8,5 vecka efter mitt missfall och ytterligare 2 veckor efter det kom första mensen..

• Vrinda

Jag fick missfall i vecka 6. Ägglossningen kom två veckor efter det och mensen två veckor efter det - en helt normal menscykel med andra ord. Det kan nog vara ganska olika.

• Lilo75

Jag fick äl på dag 12 efter mitt mf i v.5...alltså idag visar det svagare och igår visade det på maxstegring!!
    Så troligtvis har jag nu en normal cykel efter mf.

• Villekulla1

Jag har fått MA och därefter efterföljande skrapning 2 ggr i vecka 8 (upptäcktes i v12 första gången). Båda gångerna har mensen kommit ca 4 veckor senare. Som en vanlig cykel.

• SnipSnapSnut

min äl kom som om missfallet varit en mens. v 7+4 kom det ut.

• myrla

Efter 8v har min äl kommit igång. Har haft 3 missfall, gravid 4 gånger på ett år och har nu en dotter på dryga 7 månader. så ge inte upp! Vi blev gravida med henne när vi höll på med alla prover.
    Lycka till håller tummarna för er alla!

• Kotten7381

Min ÄL kom 2 veckor efter MF - har inte fått mens än, får se om den dyker upp på utsatt datum.

• Snozie

Mitt senaste mf var i början på april (v11). Till min stora förvåning fick jag äl igen redan i mitten på juni. Den resulterade i att jag nu är gravid i v23... . Skall tillägga att det förmodligen säkert är bäst att ha en mens mellan mf och graviditet men men ibland kan man inte styra allt här i livet...

• Kotten7381

Det där med att man ska ha en mens mellan mf o + är det många som har åsikter om. Själv tror jag inte att det är nödvändigt.. men, men

Svar på tråden Hur snabbt kom er ÄL igång efter missafall?