• Caelum

Så rädd för förlossningen och allt!

Var på inskrivning igår och allt jag får är RutinUL och barnmorskan var jättepositiv och tyckte ja, har du fött en stor bebis så har du ju gjort det en gång! Och skenar magen iväg så kanske det kan bli tillväxtUL!

Jag är livrädd.

Första barnet dog pga följderna av en vaginal förlossning, av en missbildning som de missat på UL.
    Andra barnet föddes och vägde dryga 5 kg och förlossningen var hemsk! Fruktansvärd och vill inte vara med om den igen!
    Tredje slutade i MA i vecka 12.
    Fjärde fick jag extra UL och tillväxtUL (bodde då också i en annan stad och nu har jag flyttade tillbaka till hemstaden) och BM tog min oro och så på allvar. Fick även igångsättning pga rädslan för stort barn och det gick jättebra.
    Är nu gravid oplanerat och jag är livrädd.. Vet inte vad jag ska ta mig till.. Ska inte till BM förräns efter rutinUL.. Är i vecka 9 nu.. snart v. 10..

För de andra BM har det varit självklart pga första barnet, MA:et och min hemska förlossning pga barnet var så stort.. Men nu ingenting..

• Svar på tråden Så rädd för förlossningen och allt!
  • Caelum

Tack för er omtanke.

Jag är rädd för kejsarsnitt också, tycker inte om tanken på att någon ska skära i mig då jag samtidigt är vaken. Jag ryser vid tanken och får mardrömmar..

Helst skulle jag vilja bli igångsatt igen, jag nämnde igår att senaste förlossningen var jättebra då jag blev igångsatt och allt men kändes inte som om hon lyssnade..

Jag borde väl få bli igångsatt igen?

• Caelum

Jag tror inte dom har telefontid imorgon, ska kolla upp det. Ska ringa mvc och prata med dem om mitt besök och om jag få mitt "vanliga" UL i vecka 13.. Det är inte för tajt va? Är i vecka 10 nu..
    Tror ni även jag kan nämna besöket och ta upp lite av min oro på telefon?

Kanske blir kopplad till min BM då..

Hmm har så många tankar..

Byta BM vet jag inte just nu, för de jobbar 2 st här, hon var ju trevlig men.. jag prövar att ringa först för så här kan jag inte må..

• Caelum
    idisb skrev 2008-09-18 14:13:08 följande:
    du kan nog inte få vanligt ul i ve 13 för inte säkert det går ejvaginalt då och dom kan itne mäta på samma sätt då men begär ett i mellam
    Hmm de gångerna innan har jag fått vanligt UL i vecka 13 för att kolla att det finns ett levande foster..
    ?
  • Caelum

Ja, tid till RutinUL fick jag idag med posten.. Är van att få två tider.. ett i vecka 13 också runt omkring..
    Och det tidiga ULet har varit för mig att konstatera en bebis i princip om ni förstår :)

Ja, som jag sa, ska börja med att ringa.

Det är underbart med er alla som skriver här, känns stöttande!

Svar på tråden Så rädd för förlossningen och allt!