Los Gigantes
Tycker det är tråkigt att Hotten skriver så nedlåtande om den plats du ska till. Visst det är hennes åsikter men sättet hon framför det på känns så otrevligt. Jag var i Los Gigantes i november förra året. Innnan dess hade jag lite undringar om stället precis som Ts och fick nästan ett identiskt likadant svar från Hotten. Detta gjorde att jag nästan tappade lusten helt att åka iväg och föreställde mig ett riktigt hemskt, öde ställe fullt av kackerlackor...
Men så här var det: (enl. vår familj, reste då med 7 månaders bebis)Det var en mindre ort som hade två mindre stränder. Nattlivet var lugnt och det passade oss bra eftersom det var en familjeresa. Kackerlackor såg vi inte en enda. Trots att vi promenerade en hel del och verkligen tittade efter dem...
Det fanns flera bra restauranger att välja på och inte bara en som Hotten skriver. Vädret var fint och Los Gigantes har tydligen ofta bättre väder än orterna på sydkusten. Teneriffa är en jättetrevlig ö och jag kan varmt rekommendera hyrbil. En dag körde vi genom ön upp till Teide och sen vidare bort till Puerto del a cruz. Det var en fin upplevelse! Jag vet precis som Hotten flera andra som varit i Los Gigantes. Men alla jag känner som varit där har tyckt om stället.
Hoppas ni får en jättefin resa!