Här tipsar vi om BILLIG mat!
jag skulle ha i lite oregano oxå, det hade vi alltid på pizzerian jag jobbade, och lite socker. Sen är det som sagt viktigt att "knåda" salladen ordentligt så att den blir mjuk
jag skulle ha i lite oregano oxå, det hade vi alltid på pizzerian jag jobbade, och lite socker. Sen är det som sagt viktigt att "knåda" salladen ordentligt så att den blir mjuk
Lägg gärna in matsedlar, men kom ihåg att alla rätter i tråden ska vara billiga, hellst under 50kr
ohh, den ska jag definitivt göra, redan imorgon!
puffpuff
jag prövade den men jag och sambon tyckte tyvärr inte att den vart god. Men smaken är som baken...
fast en tub tomatpure kostar ju bara runt 5kr...
smaken är verkligen som baken. Här hemma gillades den inte.
Idag blev det spaghetti med köttfärssås.
blandfärs 29 kr
lök 2 kr
champinjoner 5 kr
vitlök ca 2 kr
Köttbuljong ca 2 kr
tomatpure ca 1kr
Tomatkross 4 kr
timjan, salt, peppar
basilika odlar jag i fönstret så den är gratis
Spaghetti
Totalt under 50kr
ohh, palsternacka e sååååå gott!
Billigt recept med palsternacka:
Sätt på pasta, typ tagiatelle. Skiva 4 vitlöksklyftor tunt, stek vitlök, repad rosmarin och bacon i stekpanna. Ta en potatisskalare och "skala i" palsternackan. När pastan är klar häller du över pastan i stekpannan som du steker resten i, det gör inget om du får med lite pastavatten. Häll över riven permsan. Gärna vitt vin om du har hemma, Rör om och servera.
Det här är verkligen jättegott och lika lång tid att göra som det tar att koka pasta!
Idag åt vi kycklingfile som var köpt på extrapris (2kg för 59 kr) Till det ris och cafe de paris sås. Under 50 kr, gott var det oxå :)