Inlägg från: Hansen |Visa alla inlägg
  • Hansen

Här tipsar vi om BILLIG mat!

Vombell skrev 2008-10-22 18:18:24 följande:
    Enkel Eijla SpecialStek köttfärs, krydda valfria kryddor + en buljongtärning. Häll i lite vatten. Skala och skiva potatis tunt. Smöra en form. Varva potatis och köttfärs, potatis överst. Krydda lite med salt och peppar. In i ugnen 200 grader i ca 45 min. Jag brukar hälla på en skvätt grädde innan jag sätter in formen i ugnen men i ursprungsreceptet är det inte så. Serveras med lingonsylt och rivna morötter. Alla gillar detta! Enkelt och BILLIGT!!
    Den brukar jag göra! Men brukar ha i en påse tacokryddmix i köttfärsen istället, hur gott som helst!
  • Hansen

Witch Child skrev 2008-11-15 13:46:51 följande:

rotfrukter i ugnen1 långpannabakplåtspapperolivoljapotatismorötterpalsternacka (tror jag det heter, den vita som är som en morot?)örtsaltoreganoskiva allt o blanda... och lägg jämnt på långpannan.. ha över olivolja o kryddor.. in i ugnen i ca 20 minuter... känn om det är klart med en potatis-sticka... 225 grader om jag inte kommer ihåg fel... tom min Teo 3 år sa.... mmmmmm va GOTT!!!
    Hur tusan smakar palsternacka? aldrig smakat tror ja=)=?
  • Hansen
    mamlan skrev 2008-11-16 02:07:47 följande:
    Lite sött, en lättäten rotfrukt, inte allt för mycket smak.
    ahha;) får ja nog testa! Fått för mig att de smakar beskt..ingen aning vad ja har fått det ifrån;)
  • Hansen

Tacogratäng är ganska billigt har ja för mig.

Skivar potatis, steker köttfärs med tacoblandning som finns att köpa för 10 kr och så är det bara att göra lager i formen och sist ha på mjölk eller matlagningsgrädde. Har man lök hemma så är ju det bara ett pluss;)

• Hansen

NeA 84 skrev 2008-12-09 23:15:07 följande:

det ska jag testa
    Gör det, är verkligen supergott;)
Svar på tråden Här tipsar vi om BILLIG mat!