Här tipsar vi om BILLIG mat!
BÖNOR säger jag bara, skitbra att dryga ut tex köttfärssåsen med så kanske en 500g förpackning räcker 2 ggr eller så. å gott är det också =)
BÖNOR säger jag bara, skitbra att dryga ut tex köttfärssåsen med så kanske en 500g förpackning räcker 2 ggr eller så. å gott är det också =)
Ja, om inte inkromet är utplockat så gör man ju det då. men oftast ligger inkromet i en liten påse inuti, så får man plocka ut påsen bara.
Jag brukar göra såhär bara. skitenkelt
Blandar en röra på plja, soja å kryddor,som jag penlar in kycklingen med. sen brukar jag krossa några vitlöksklyftor och lägga dem inuti kycklingen. å sen in i ugnen typ. men minns dock inte hur många grader =/ kanske nån annan kan upplysa om gradantal? hur länge kycklingen ska vara inne varierar ju på storleken, men jag brukar nog ha den inne i lite mer än en timme tror jag.
till den brukar jag göra hemgjord currysås, dvs en vqanlig vitsås, med curry i. skitgott =)
Ms Leia skrev 2008-09-30 18:25:12 följande:
riven OST får man inte glömma ju =) det är ett MÅSTE på langos....
Misty W skrev 2008-10-02 18:39:58 följande:
jag brukar göra ungefär lika. fast med champinjoner i också =) DET e gott. ås sen brukar jag ha chilicremefraische istället =)
det e skitgott :P släng i lite champinjoner också. å sen toppar man det med lite riven ost med sen :P sååå gott!
åååh, vad gott! ÄLSKAR linser! Ska tamejtusan ta å göra det imorgon. Idag vankas något med stora vita bönor i... men har ingen aning vad det blir för nåt.... men blir väl nåt ihopplock av det som finns hemma antar jag =)
Fast så gör itne jag =) utan jag bandar i cremefraischen när jag stekt klart alla saker =)
har precis gjort en lins å bön gryta :)
lite röda linser, en burk blandade bönor, en gul lök, 2 vitlöksklyftor, lite sambaloelek åsså bulgur till. å guuud så gott det blev =)
oj. glömde en burk krossade tomater =) å om man vill kan man ha gräddfil eller turkisk yogurth top till =)
den där soppan såg jag på baksidan av bulgurpaketet å tänkte göra. men det blir aldrig av...men man kanske skulle ta å göra den nån dag dock =)
kycklingklubbor ris och currysås? fast förutsätter iofs att du har ris och curry hemma också. samt mjölk, smör å mjöl.... annars e det en väldigt enkel och billig rätt.
Tror jag ska göra den nu ikväll jag. fast får bli minus purjolöken, för nån sån har jag inte hemma =(
njae, gjorde den aldrig. kom på att jag har slut på paprikapulver å sånt. det blev bulgur och en baconröra istället.
Haha jag måste skratta! :D förlåt! men din version av Pyttipanna lät rolig =) å då menade jag inte direkt själva receptet eller så. haha.
marre 84 skrev 2008-11-25 23:35:14 följande: